Börje Ekholm ny VD i Ericsson

Börje Ekholm fd VD i Investor kommer ta över som VD i Ericsson. Han jobbar just nu i Investorkoncernen i den onoterade delen. Ekholm var VD i Investor  under tio år och lämnade 2015 över till Johan Forssell. Inom Investor har han varit cirka 25 år och har således en mycket god erfarenhet av ägarfrågor i olika typer av bolag bla Ericsson.

Jag har stor respekt för Börje Ekholm och tror att han är en mycket lämpad person att leda Ericsson i dessa svåra tider för bolaget. Ekholm är en mycket skarp och duktig finansman/företagsledare.
Oavsett hur det går för Ericsson framöver tror jag att Ekholm är rätt för bolaget och att ingen annan gjort det bättre.
Med det sagt är jag inte övertygad om att Ericsson kommer bli fantastiskt men de kommer ju från en mycket låg nivå. Det finns mycket förbättringar att göra innan Ericsson is great again.

Disclaimer: Jag äger Investor.


1 kommentar:

  1. Så just i tillfället har du inga tankar på att plocka in ericsson?
    Gjorde mig nyss av med bolaget, vilket kändes både positivt och negativt. Trött att all negativ kritik som speglats på sista tiden.

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...