Sponsrad video, Herr Uganders visioner


Man kanske drar tankarna mot framtiden när man hör Patrik Ugander och hans visioner men faktum är att de bygger på teknik och information som redan finns. Det gäller bara att hantera datan effektivt och göra det mesta av den. Herr Ugander är från firman Europeiska och det är ingen slump att Telia är med och lyfter fram det här budskapet. Telia som stor och viktig aktör på just data och internet. Jag tycker att konceptet är mycket intressant och det är nog bara vänja sig vid att "molnet" har koll på dig, smartphones mm samlar in väldigt mycket data om oss och den datan används till att optimera reklam och funktioner för just dig. Tex har en Androidtelefon koll på vart du arbetar och vilket bästa transportsätt är för att ta sig dit.

När jag ser denna videon tänker jag på hur jag reagerade första gången när jag insåg vad otroligt mycket data det finns om mig i vad jag kallar molnet, kanske inte korrekt term men ändå. Jag blev bestört när jag insåg att Google har koll på info i mina mail, det var en flight där Google tagit infon i ett mail och använde för att påminna mig att åka i tid för att hinna med. Nu när jag vant mig är jag bekväm med det och ser nyttan och potentialen i det och det är vad Herr Ugander pratar om i denna video.

Att använda data till automatisk utbetalning vid försening som han pratar om bara måste man gilla. Jag tycker det låter riktigt nice och bara fantasin sätter gränserna för möjligheterna kring den här tekniken.

Sponsrat inlägg.

3 kommentarer:

  1. Petrusko, jag gillar din blogg. Verkligen.
    Du har säkert ett hyfsat bra jobb och en ansenlig aktieportfölj, så varför köra med sponsrade inlägg? Det känns bara lökigt.
    Vill du behålla din integritet och raka framtoning så tycker jag att du ska skippa sånt.
    Det lär löna sig i längden. Annars lär du snabbt hamna i facket med sponsrade tramsbloggare som ingen litar på.

    Detta behöver inte publiceras, utan du kan se det som ett privat meddelande i all välmening.
    /Daniel

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med sponsrade inlägg. Skriv lite om att Avanza breddar sitt Superlån istället.

    SvaraRadera
  3. Tycker inte sämre vare sig om dig eller din blogg om det dyker upp något enstaka sponsrat inlägg. Det ligger några timmars skrivande/analyser i din blogg så. Trevlig helg på dig P!

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...