Börsveckan som gått. V16 2016

Ännu en börsvecka har flugit förbi och denna gången blev det en uppgång om cirka 1% för OMXS30. Flera bolag kom med rapport i veckan och stora rapportsnackisen i veckan stod Ericsson för vars kurs backade kring 15% på svag rapport.
Om man fortsatt tror på Ericsson på lång sikt kanske denna nedgång är ett tillfälle att läsa in sig och köpa/öka. Man skall dock inte göra det inte helt ovanliga småspararmisstaget att köpa bara för att det backat mycket. Det kan alltid backa 100% ytterligare.
Man skall veta vad man köper och äger. Lockad att gå in i Ericsson nu? Läs på ordentligt och ha en egen uppfattning om bolagets långsiktiga potential.

I veckan skrev jag om att byta kreditkort och få 1% på allt man köper. http://petrusko.blogspot.se/2016/04/preem-mastercard-1-kickback.html

Johnson & Johnson kom med rapport och jag skrev kort om det: http://petrusko.blogspot.se/2016/04/johnson-johnson-q1-2016.html

Oscar Properties emission av preferens serie B är nu igång och möjlig att teckna. Detta har jag skrivit om men jag är långt ifrån ensam om det. Här är ett inlägg av Stefan Thelenius om bla Oscar Properties preferens serie b. http://z2036.blogspot.se/2016/04/veckan-som-gatt-2016-16.html

Jag surfade in på en ny blogg och läste intressant om att sälja allt: http://www.maxaallt.blogspot.se/2016/04/salj-allt.html

Min vecka i övrigt har varit fylld till bristningsgränsen varpå min aktivitet på bloggen varit lägre samt jag har varit urkass på att svara på mail/twitter och kommentarer på bloggen.
En intressant sak som kanske inte är så intressant men ändå: Jag sprang på dagtid vid Skandiahamnen i Göteborg, har bara sprungit där kvällstid tidigare. Noterade att det var en faslig aktivitet där med lastbilar, containertåg, containerbåtar, truckar. Det var onekligen högtryck där. Ja ja, så kanske det alltid är där vid den tiden, jag har som sagt inte sprungit där dagtid förut. Jag såg väldigt många inplastade Volvobilar som jag utgår från skulle lastas på skepp för export.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...