Diverse tankar om börsen och annat. 170921

Inlägget innehåller affiliatelänkar.
Tjena kamrater,
Idag är en fantastisk dag. Passande nog var det länge sedan sist jag nämnde ett citat jag verkligen gillar, som så mycket annat av uråldrig visdom härstammar det från Kina.
"Det bästa tillfället att plantera ett träd var för 20 år sedan. Näst bäst är idag".

Så du har ingen pengamaskin ännu? Du har inte en smockfull aktieportfölj? Well, hörde ni om den 82 åriga svenska kvinnan som i dagarna skall börja studera programmering vid KTH/Stanford? (Länk)
Min poäng är alltså att det inte är för sent. Det är aldrig för sent att starta ett aktie och fondspar. Bara kom igång och gör det!


Idag tömde jag brevlådan och där fann jag ett nytt färskt nummer av Aktiespararen. Det här numret har jag väntat på då jag i förra läste att det här skulle handla om den där sedelpressen. Ännu har jag inte läst den utan först skall det här inlägget skrivas. Tidningen ligger här bredvid mig och gottar sig. Den här tidningen får man som medlem i Aktiespararna och Unga Aktiesparare. Ett medlemskap i Unga Aktiesparare kostar 275 kronor och det är väl spenderade pengar. Kolla in det här.

En annan go grej jag har här bredvid mig är Marcus Hernhags senaste bok Hitta Världens Bästa Aktier (affiliatelänk). Den ser jag verkligen fram emot att läsa. Hans andra två böcker var jättebra och jag har hört folk säga att den här är bäst hittills.

När jag ändå är igång och nämner alla fräsiga saker jag har på schemat idag kan jag ju nämna att jag skall lyssna på Börspoddens senaste avsnitt. De har en gäst där vilket jag inte brukar vara så förtjust i men det här avsnittet har fått väldigt många positiva kommentarer på twitter.  Länk till avsnittet.

Nu har jag druckit upp min stora kopp kaffe och skrivit om riktigt goa grejer jag skall göra idag. Kanske bäst jag sätter fart, jag har ju mer saker på schemat dessutom.

Information om affiliatelänkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...