Black Friday Boom!

På fredag 25/11 är det Black Friday, en amerikansk shoppingdag, deras största och viktigaste på året och i Sverige har den snabbt anammats och är numera en supershoppingdag. Svenska butiker och näthandlare har enorm omsättning denna dag och vi köper nya skor och mobiltelefoner i mängder.

Vad för erbjudande hoppas du främst på?
Äh, skit i det nu och över till vad jag hoppas på!

Förra året körde Avanza courtagefri USA-handel på Black Friday och det är vad jag hoppas allra mest på även denna Black Friday. Fundera på saken, kanske skulle du köpa Apple-aktier istället för den där surfplattan du inte behöver?

Om inte VFC dragit iväg för värstans kanske jag slår till på fler i sådana fall. Kring $54 är klart attraktivt. Checka in mitt inlägg om bolaget som jag skrev häromdagen: http://petrusko.blogspot.se/2016/11/vfc-precis-som-apple.html


10 kommentarer:

  1. Hej Petruski! (hihi) du som är lite av ett fastighetsfreak har du kollat in IPO´n Baltic Horizon? Är sjukt sugen själv men oklart om det är källskatt på utdelningen eller inte. Kvartalsvis utdelning och finns enorm potential på marknaden de satsar på. Skulle vara kul att höra vad du tycker om den.

    https://www.nordnet.se/kampanjer/ipo/baltic-horizon.html?gclid=CPu3_qnEudACFUmMGQodI38BjA&ef_id=V9jrtAAAAeMghtNZ:20161121092754:s

    Tack för en bra blogg i övrigt! / Richard G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det skulle vara kul om någon kan skriva lite om Baltic Horizon. Risker,potential,källskatt.

      Radera
  2. Jag har bestämt mig för att gå ner i tid och från denna fredag vara ledig på fredagar. Så denna Black Friday är planen att avverka nästan alla julklappar!
    HATAR att stressa och köa inför jul, så vore hur skönt som helst att ha klarat av det mesta innan första advent. Passar min planerade och strukturerade sida.

    /Ekonomitankar

    SvaraRadera
  3. Det där med potentialen är ju de själva som säger!

    SvaraRadera
  4. Hej,

    Lite off-topic, men köper du Skanska på dessa ATM nivåer?

    Varför / varför inte?

    SvaraRadera
  5. Håller också tummarna att det ska bli courtagefritt på fredag, men då jag inte hört något om det så har jag nästan tappat hoppet. Lever man till på fredag får man väl se :)

    SvaraRadera
  6. Skall man tro Avanzas vaga twittrande så blir det en kampanj på fredag. Hur fungerade det sist? Kan man köpa 1 aktie i 10 olika US bolag och det kostar inte en krona?

    SvaraRadera
  7. Tjena anonym,
    tack för ditt meddelande. Jag köpte nog bara i ett bolag men vill minnas att erbjudandet gällde alla amerikanska aktier och att man kunde göra flera avslut.

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas det blir courtagefritt även på ETF:er. Vill köpa ett par (3 olika) men vill inte ge så mycket som krävs för att komma ned i %courtagenivå nu när dem är på ATH.

    Sen är ju även några enstaka Berkshire och J&J roligt att shoppa, men samma där med högt %courtage då dem är högt värderade/DYRA i nuläget...

    /Joakim

    SvaraRadera
  9. HEj Anonym,
    Ja det får bli någon annan än jag. Den lockar mig inte att läsa mer, inte intressant för min del.

    Mvh petrusko

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...