Ökat i Corem Property preferens

 

Ja jag vet, det har blivit ett gäng inlägg om Corem nu inför och i samband med rapporten. Det här blir dock ett kort sådant och förhoppningsvis det sista på ett tag. Jag har spenderat dagen med att läsa Corems rapport samt lyssnat till presentationen och konferenssamtalet. Det sistnämnda var en pärs dels på grund av ljudkvaliteten och för ett saligt pratande i mun på varandra. Intressant ändock.

När jag läst och lyssnat tog jag mig en kort cykeltur och funderade en del kring min investering i Corem preferensaktie. Jag tog in en liten stek i senhöstas på betydligt lägre nivåer än nuvarande. Nu har dock läget klarnat ytterligare och jag tycker preffen är attraktiv här på 210 kronor. Det beaktat förmodat lägre räntor de närmsta åren, stigande hyresintäkter och att Corems finansiella ställning är bättre nu. 

Jag tog in ytterligare ett litet gäng Corem preferens idag och för att kunna göra det sålde jag min sista stek i den börshandlade fonden Xact Sverige. En sådan där indexfond kan man köpa nästan när som helst och kanske köper jag in mig i den igen eller kanske inte. Jag har ägt Xact Sverige runt 10 år och jag tycker det är en bra fond för att få en bred exponering mot svenska börsen. Att den är börshandlad medger snabba ändringar som den jag gjorde idag. Med några snabba musklick var fonden avyttrad och istället äger jag fler preferensaktier i Corem. Jämförelsevis tar det någon dag eller två för en vanlig snigelfond innan pengarna dyker in på depån efter försäljning.

Min position i Xact Sverige har jag minskat under en längre period. I huvudsak har jag istället köpt Xact Norden Högutdelande och JPMorgan Global Equity Premium Income

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag har sålt Fastpartner D

  I vintras klippte jag in ett gäng Fastpartner D strax över 50 kronor styck. Ränteläge och förutsättningar för bolaget pekade åt rätt håll ...