Jag mjuknade lite kring Latour


Jag har satt mina köp i Latour på pause sedan tidigare i år när värderingen spårade ur fullständigt. Nyligen skrev jag ett inlägg och påpekade att värderingen fortfarande är hög trots att den backat en del. Jag har sagt att jag gärna vill se kurs under 100 kronor för att börja köpa igen. Där har jag nu mjuknat lite.

Flera är ni som uttryckt att runt 100 kronor är rimligt för Latour och jag får väl stämma in i att jag kan tycka så också. Tidigare i år har jag ju faktiskt köpt Latour strax över hundringen och då borde det gå bra nu också.
Det är ju dessutom som så att jag inte går in med allt på ett bräde och riskerar köpa vid "fel" tillfälle. Det är regelbundna köp jag pausat som jag nu beslutat ta upp igen på nivåer om dryga hundralappen.

Idag köpte jag mer Latour. Direktavkastningen är låg på strax under 2 procent men utdelningstillväxten är god historiskt och väntas bli kring 15-17 procent till våren.

Länk till Latour hos Avanza (affiliatelänk).

Info om affiliatelänkar.

Läs mer: Latour fortfarande hög värdering.

Läs mer: Investmentbolagen bättre än de bästa fonderna.

2 kommentarer:

  1. Snyggt, jag har också börjat köpt lite igen. Även om det är premie och de noterade bolagen är högt värderade så är de ändå riktigt fina och deras helägda bolag gillar jag verkligen.

    Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
  2. Lustigt, har månadssparat i XACT OMXB utd under hela 2017 men har beslutat att månadsspara i Latour och Lundberg företagen under 2018..bara hoppas vi får ett kasst år framöver:) Tjuvstartade med 18 stycken Latour B och 2 stycken Lundberg idag....

    SvaraRadera

Jag köpte fler Cibus

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Igår köpte jag lite fler aktier i Cibus på en kurs strax över 125 kronor. Det är inte ...