Mer Skanska åt petrusko!

Inlägget innehåller affiliatelänkar.

Som jag nämnt lade jag för en tid sedan in en serie orders med lång giltighet i Skanska. Jag lade in dem i form av en sjunkande trappa där flera gått till avslut och inför idag återstod endast 181 och 179 kronor.
Idag fick jag avslut på 181 kronor och har alltså bara ordern på 179 kronor kvar.

Härom dagen slog jag ju till och köpte rejält på 182 kronor och nu väger Skanska ganska tungt i väskan med cirka 6 procent portföljvikt. Fortsätter den backa under 179 kronor kommer jag sannolikt följa med ner med fler köp. Skanska är ett fint bolag jag vill äga länge och får jag möjlighet att köpa på än lägre nivåer gör jag gärna det. Nuvarande nivå tycker jag är ett bra pris för Skanska.

Länk till Skanska hos Avanza (affiliatelänk).

Info om affiliatelänkar.

13 kommentarer:

  1. Fyller nog på Skanska jag med den här månaden. Attraktivt pris helt klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, vi hoppas på en hygglig utdelningshöjning till våren då.

      Mvh petrusko

      Radera
  2. Tyckte jag såg Skanska vart än jag for nere i södra Sverige. Försökte spana efter dem i London också men där såg jag inget. Däremot byggdes det en hel del i London och arbetarna där satt som mest och pratade vid platserna och såg oengagerade ut.

    Det verkar alltid vara så trevligt på Skanskas byggplatser och hade jag jobbat inom branschen skulle jag nog vilja utvecklas hos just Skanska.

    Ha det fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena KTM,
      Ja det byggs verkligen här och var nu. Byggplatserna i UK låter ju sömniga, hoppas det var "Tea time". =)

      Mvh petrusko

      Radera
    2. Skanska är överallt i UK men det syns inte eftersom de använder underleverantörer.

      Radera
  3. Härligt, jag gjorde samma sak med utdelningen som trillade in från OHI och O. Jag tror som dig att det konner att gå upp och ner men att vinst och utdelning ökar med tiden långsiktigt.

    Mvh / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Frihetsmaskinen,
      ahh, jag såg att det kommit in utdelning på min KF men checkade inte vad det var. Kul med utdelningar =)

      Mvh petrusko

      Radera
  4. Du måste ha fått avslut på 179 kr köpordern också. Såg att det var 178,90 kr som lägst idag.

    Ha en bra dag

    //Krusse

    SvaraRadera
  5. Ja jag tänkte också på det som Krusse skriver. Jag köpte på 179 riksdaler och är såklart nöjd.
    /Stefan

    SvaraRadera
  6. Jag köpte också Skanska idag på 179,10 kr. Gör nog som dig och ökar ännu mer om det fortsätter att sjunka. Måste dock vänta till lön. :)

    SvaraRadera
  7. Tittat lite på Skanska och tycker de har ganska svajigt fritt kassaflöde. Eller var det bara dåligt år förra året? Brände mycket pengar på något. Mycket poster under investeringsverksamheten och svårt att räkna ut vad som hör till investeringar och vad som är underhåll. Hur som helst ser det inte så fint ut jämfört med VPA. Någon som är duktig på kassaflödesanalys som kan förklara?

    SvaraRadera
  8. Köper själv Skanska till dessa låga priser. Ett bra stabilt bolag att ha i botten på sin pengamaskin!

    SvaraRadera
  9. Var i new york förra veckan,det byggs väldigt många nya skyskrapor på manhattan. Måste varit minst 30 st,om inte fler, såg även tomter där dom rivit gamla hus,ska ju byggas där ochså.
    Det var bara manhattan, byggs säkert mycket runt manhattan ochså.
    Hoppas skanska är inblandad i dessa husbyggen.
    Så köpte på mig mer skanska aktier igår,måste vara en bra framtids aktie,skanska

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...