Video med investmentbolagsexperten Marcus Fridell


Nu släpper du omedelbart vad du sysslar med och spanar in den här informativa videon om investmentbolag. Han som pratar heter Marcus Fridell och är mycket insatt i just investmentbolag. Han har skrivit en bok om våra svenska investmentbolag och dess förträfflighet som investering för helt vanligt folk.

Videon är 12 minuter och handlar uteslutande om investmentbolag.

Har du missat Marcus bok så kan jag rekommendera den. Det är en alldeles förträfflig bok om att investera i investmentbolag. Den som är helt oinsatt kommer känna sig trygg i att investera i investmentbolag efter att ha läst boken. Den som redan är intresserad kommer bli än mer insatt i investmentbolag och dess goda potential.

Länk till Marcus bok hos Adlibris:  https://www.adlibris.com/se/bok/bygg-en-formogenhet-investera-i-investmentbolag-9789188849007

Läs mer: Investmentbolaget Investor ger god exponering inom hälsovårdsektorn.

Läs mer: Två flugor i en smäll med investmentbolaget Svolder.

5 kommentarer:

  1. Tjena Petrusko,
    En fråga helt utanför detta, jag tänkte du bör vara den bästa person som kan veta om detta:

    Jag har en IPS-depå hos Avanza och vill sälja större delen typ 50-70% av innehavet och lägger i en så säkert som möjligt placering som kan ge någon avkastning bättre än banken. Pengarna i IPS-depån ska börja ta ut från nästa år och delat till 5 år framåt.
    Idag ligger 75% av innehavet i XACT Högutdelande och 25% resten delat lika i HiQ, Nobia o TETY som kommer att bytas till XACT Högutdelande om inget annat hittas.

    Jag hade tänkt först sälja och köpa istället Akelius D men det gick att köpa Akelius D i IPS-depå.

    Min fråga till dig är:
    Med tanke på att jag ska ta ut 1/5 del av innehavet nästa år och resten de kommande fyra efterföljande åren, finns det en alternativ som kan placera den 1/5 delen som ska vara likvid eller XACT Högutdelande är det bästa som kan hitta på marknaden. Jag förstår även XACT Högutdelande gick ner kraftig av viruset, därför tänker kanske finns ännu tryggare som kan flytta till.

    Mycket tacksam för din synpunkt och tips, det uppskattar jag.
    Mvh
    /Daniel

    SvaraRadera
  2. Hej Petrusko.
    Investementbolag eller fonder eller egna aktier?
    Svaret är 4st Investementbolag!
    Det är inte så smidigt få bättre avkastning med egna aktier än att välja 4st investementbolag långsiktigt. Låt proffs sköta jobbet för en billig avg. Investor.Industrivärden. Lundbergföretagen.Latour.Alla med billig avgift. Eller Spiltan aktiefond investementbolag.
    Mvh.jacke77

    SvaraRadera
    Svar
    1. Personligen hade jag valt Svolder också.

      Radera
  3. Hej!

    Kan du inte göra något åt reklamen på mobilversionen? Min feedback är att helsidesannons får mig att bara läsa de få gånger jag är vid min dator.

    SvaraRadera
  4. Bra intervju med honom i Avanzapodden också :)

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...