Skanska sjunker vidare


Likt övriga börsen backar även Skanska idag och just nu handlas den under 185 kronor. Om ni hänger med bland mina inlägg här på bloggen och har minnet för det så har ni koll på min ordermatta i Skanska..

Idag har jag hittills fått avslut på min order på 185 kronor och med lite flyt kanske även nästa order går igenom men det är nog att hoppas på för mycket, 183 kronor redan idag vore en ganska fet nedgång men långt ifrån otänkbart. Börsen är rejält sur idag så vi får se vad som bjuds.

Läs mer: Startskottet på min Skanskatrappa.

4 kommentarer:

  1. Inväntar lugnt 170 kr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas vi når dit, där köper jag med.

      Mvh petrusko

      Radera
  2. Varför ha så bråttom med cykliska aktier? Skanska kostade ju under 150 kr så sent som ifjol och går troligen att plocka upp kring 120 kr i nästa lågkonjunktur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym,
      Nuvarande pris tycker jag är helt okej för Skanska och jag betalar gärna ett okej pris för ett bra bolag. Skulle priset bli ännu lägre tar jag gladeligen emot det. Men att sitta och vänta in ett på förhand bestämt jättelågt pris kommer leda till att man missar helt och hållet flera fina bolag ty de kommer aldrig backa till de där nivåerna. Om just Skanska backar till nivåerna du nämner får framtiden utvisa.

      Mvh petrusko

      Radera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...