Ha tro!

 


I många lägen är det viktigt att aldrig överge sin tro. Du skulle aldrig överge ditt lag i din favoritsport när det går svagt för dem. Vissa sportlag presterar inte så bra i långa loppet och du har ändå din tro till dem. Kanske prövar det dig eller så är du rakt igenom lojal till laget.

Börsen är mer pålitlig. Det är egentligen ingen riktig prövning. Börsen går alltid upp i långa loppet. Det är som att veta att ditt sportlag kommer alltid vinna till slut. Men ändå behöver man tro på börsen.

Ha kunskap om att börsen kan backa och gå dåligt på kort sikt men i långa loppet går den alltid upp. 

Ha tro på börsen och du skall belönas med vinster. 

10 kommentarer:

  1. Gäller det japanska indexfonder också?

    SvaraRadera
  2. Tack...behöver lite sånt en sån här dag, en sån här vecka :D

    SvaraRadera
  3. Jag är helt övertygad om att börsen ska ner ordentligt. Jag är lika övertygad om att jag inte kan veta. Därför sitter jag kvar, gör ingenting, förutom att ha lite torrt krut i reserv för att behålla min tro när det svajar ordentligt. Det gör att jag kan fokusera på kommande bra affärer när börsen fortsätter att rasa istället för att stirra på förlusterna.

    SvaraRadera
  4. Tycker ViacomCBS ser ut som en guldgruva just nu, men har gått upp för mycket idag för att jag ska våga mig in.

    SvaraRadera
  5. surt idag igen, men ser det som köpläge och tankat på mer Black Rock ,Industrivärden,samt lite Microsoft,fortsätter fallet imorgon tankar jag mer lite bredare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena CF,
      Nice där. Själv lyckades skrapa ihop en slant till ett knippe Investor idag.

      Mvh petrusko

      Radera
  6. Blir ett köp i nio imorgon.. Dags o tradea den lite igen.. O kanske köpa lite mer utdelare.. Köp när andra säljer..

    SvaraRadera
  7. Hej Petrusko, har du nån uppfattning om Blackstone är en bra aktie för utdelningsportföljen?

    Med vänlig hälsning Henrik Jansson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Henrik,
      Jag är inte insatt i Blackstone. De har hängt med länge men jag minns dem främst från en dålig affär de gjorde ihop med Buffett. De bedriver en vettig verksamhet så kolla du närmre på dem.

      Mvh petrusko

      Radera
    2. Ålrajt, tack för svaret!

      Henrik

      Radera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...