Köprek på Peab och utdelningsprognos


Swedbank har publicerat en uppdaterad analys av Peab inför rapporten nästa vecka. De har en tjänst som heter Swedbank Aktiellt där de publicerar analyser samt nyckeltal mm för vissa bolag som de följer. Tjänsten är gratis och jag tycker den är bra. Anyhow, de sätter en riktkurs om 110 kronor och de tror på en utdelning om 4,5 kronor.

Utdelningsprognosen gillar jag ty den ligger mer i linje med mina förväntningar. Konsensus är lite lägre än så och vi får väl se nästa vecka hur det blir helt enkelt. 4,5 kronor skulle ge en utdelningstillväxt om 7 procent. Det rimmar väl med Peabs utdelningshistorik och de har gott och väl utrymmet till utdelningen.

Läs analysen i länken nedan.

https://www.swedbank-aktiellt.se/analyser/2020/01/27/peab.csp

1 kommentar:

  1. Hoppas på en bra rapport, även om jag står utanför byggbransch just nu. Har haft NCC och Skanska tidigare.

    SvaraRadera

Jag har tagit hem en fin vinst i Corem pref

  I höstas tog jag in en stek Corem Property Group preferens när mycket pekade på ett förändrat ränteläge och därmed andra förutsättningar f...