Det bästa svenska byggbolaget


I dagens avsnitt av EFN Börslunch ägnade man en hel del tid att prata om Peab. Den erkänt duktige förvaltaren Viktor Henriksson från Carnegie Fonder kallade det för "Det bästa svenska byggbolaget".

Jag är naturligtvis inte sen att hålla med. Peab har presterat riktigt bra medan de stora konkurrenterna haft rejäla problem. Jag har tankat på ordentligt i Peab som är mitt top pick i byggsektorn. En sektor jag tror är bra att ha exponering i på lång sikt. Den senaste tiden har jag köpt mer aktier i Peab och du kan läsa mitt inlägg om det senaste köpet i länken nedan:

https://petrusko.blogspot.com/2019/12/jag-kopte-mer-aktier-i-sveriges-storsta.html

1 kommentar:

Jag har tagit hem en fin vinst i Corem pref

  I höstas tog jag in en stek Corem Property Group preferens när mycket pekade på ett förändrat ränteläge och därmed andra förutsättningar f...