Jag ökade ytterligare i Latour


Idag köpte jag fler aktier i Latour på 91,05 kronor och då jag tyckte det var ett lite extra rimligt pris köpte jag fler än jag brukar göra. Jag hade funderingar på att köpa även i Investor men jag lade allt krut på Latour idag.
Imorgon torsdag släpper Latour sin rapport för det första kvartalet. Rapporten släpps kl 8:30 och klockan 10:00 kör VD och finansdirektör telefonkonferens/webcast och presenterar det hela.

I samband med rapporten meddelar man även substansvärde. Senast rapporterat substansvärde är 93 kronor.
Utdelningen på 2,25 kronor har X-datum 11/5 och på kursen 91,05 kronor är direktavkastningen 2,47 procent.

Länk till Latour hos Avanza (affiliatelänk).

Info om affiliatelänkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...