Erik Selin från Balder i en suverän video om fastighetsaktier


Balders VD Erik Selin gästade dagens EFN Börslunch och det är det bästa jag har skådat på länge. Erik är skarp och go, det jag läst och sett med honom tidigare har varit jättebra. Här är han huvudämne i hela avsnittet Börslunch och pratar fastighetsbolag i drygt 20 minuter.

Naturligtvis pratar han en del Balder men han pratar även om hela branschen och om en rad andra fastighetsbolag. Han förklarar flera saker på ett pedagogiskt sätt och det här klippet är ett måste att se för alla med intresse i fastighetsbolag åtminstone.

Erik nämner varför banker inte är så olika från fastighetsbolag och att han äger aktier i flera svenska som amerikanska banker. Äh, jag skall ju inte skriva vad han säger, du skall titta och lyssna noga!

Jag sänder ett stort tack till EFN Börslunch och Erik Selin för denna intervju. Det här var mycket värdefullt för mig som investerare generellt och för mitt stora intresse kring fastighetsbolag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Banktrippeln har rapporterat Q1

  Nu har de tre svenska storbankerna lämnat rapport för det första kvartalet 2024. Efter en rad räntehöjningar och ett mer normalt ränteläge...