Investera i USA - Bra infokälla; Motley Fool


I USA finns många fina bolag noterade och det är fullt förståeligt att även vi vanliga småsparare lockas av investeringar där. En sak jag hört många beklaga sig över är det faktum att det är lite svårare med info kring amerikanska investeringar. De svenska har ju tex Avanza mycket info om direkt på sin sajt medan de utländska är helt blanka.
Jag använder några olika sajter för olika info och en jag vill slå ett slag för som är bred till innehåll och riktigt vass är sajten fool.com eller The Motley Fool som de heter.

Jag har läst The Motley Fool i 15-20 år och tycker det är en grymt bra sajt. De har flera olika inriktningar och har sannolikt något för de flesta. Vissa delar är betaltjänst men väldigt mycket bra material är gratis. De poddar också och de är riktigt bra och intressant om fina amerikanska bolag och aktuella händelser. Motley Fool Money är podden jag lyssnat mest på och gillar bäst, de har några olika.

Gubbarna bakom sajten är duktiga investerare och ihop med sajten i övrigt ett respekterat gäng.

Det poppar dagligen upp artiklar med tankar om olika bolag osv.

Länk till sajten: https://www.fool.com/

Hoppas ni gillar och får nytta av den.

7 kommentarer:

  1. Motley Fiol har även givit ut några bra böcker som passar för dom som är nybörjare eller lite mer avancerade. "The million dollar portfolio" (om diversifiering och portföljtänkande) och "Rule breakers -Rule makers" (om vad man ska leta efter hos tillväxtbolag).
    In och beställ på Adlibris eller Bokus!

    SvaraRadera
  2. Stämmer in i kören. Tycker Motley Fool är riktigt bra och Chris Hill kan ha en av de bästa "radio-rösterna" jag har hört. Rekommenderar och lyssnar på alla deras podcasts förutom Motley Fool answers då jag har väldigt svårt för stämman till hon som leder programmet samt att innehållet ofta känns lite Off Topic för mig.

    - Christoffer

    SvaraRadera
  3. www.nasdaq.com är också riktigt bra (man kan få nyckeltal och analyser för alla amerikanska bolagen)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena,
      Jättebra tips, den sajten använder jag ofta.

      Mvh petrusko

      Radera
  4. Mad Money med Jim Cramer kan jag starkt rekommendera också

    SvaraRadera
  5. Dividend.com
    Är en jättebra sida för amerikanska utdelningsaktier

    SvaraRadera
  6. Seeking Alpha för amerikanska. Det enda ni behöver. Helt suveränt när man har lärt sig vilka skribenter som är bra.

    SvaraRadera

Jag köpte fler Cibus

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Igår köpte jag lite fler aktier i Cibus på en kurs strax över 125 kronor. Det är inte ...