Fler Skanska på 187 spänn


Jag har fått avslut på en av mina orders i Skanska och förhoppningsvis får jag anledning att bli tjatig.. Som jag nämnde i ett annat inlägg har jag flera orders inne i form av en trappa med sjunkande pris. Det började i fredags med ett första köp på 189 kronor och nu har det blivit några till varav det sista idag på 187 kronor.
Förhoppningsvis får jag skriva om köp på 185, 181, 179 kronor också framöver. Om börsen fortsätter sura är det snabbt gjort. På kort sikt kan det visa sig dåliga köp men det är ju omöjligt veta på förhand och dessutom placerar jag ju inte kortsiktigt. Långsiktigt tror jag Skanska kommer vara en bra placering och tycker den är attraktiv på de här nivåerna.

Jag började köpa Skanska för drygt ett år sedan och lastade in ordentligt kring 170 kronor men har köpt mer även på högre nivåer. På plus 220 kronor blev det inga stora ökningar men nu när den är under 190 kronor tycker jag det är klart intressant att öka desto mer. Med lite tur blir det fler köp i Skanska framöver.

3 kommentarer:

  1. Blir också och fylla på i skanska vid lön.
    Men även i daimler och bmw är det köpläge nu.
    Dom sjunker pga av misstanke om kartell-bildning.
    Det är dock ingen större fara mot lönsamheten i företagen.
    Så för min del så blir det påfyllning här med.
    Daimler yieldar 5.2 % nu 😀

    SvaraRadera
  2. varför så bråttom jag börjar på 170 kr:)

    SvaraRadera
  3. Skanska kommer väl förmodligen droppa ner lite till.
    Jag tog en liten position på 192,00.
    Som vanligt visar det sig att man går inte för högt.

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...