Ny videointervju med Burton Malkiel

 

Idag har jag kollat på en ny videointervju med Burton Malkiel som skrivit boken A Random Walk Down Wall Street. En sann legendar inom finansvärlden och han står bakom ett makalöst bra budskap angående investeringar på börsen. Julia som intervjuar honom gör som vanligt ett bra jobb. Det är en intressant intervju och om du gillar den så lär du gilla Burtons bok.

A Random Walk Down Wall Street är en fantastisk bok som förklarar varför det är smartast att investera i billiga indexfonder. Jag köpte den uppdaterade 50-års jubileum versionen av boken förra året.

Länk till boken hos Bokus: https://www.bokus.com/bok/9781324035435/a-random-walk-down-wall-street/

5 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med. När jag började läsa bloggar för ett decennium sedan var det vanligt att man presenterade sig som en kombination av Graham och Buffett. Åren har gått och många av dessa stock-pickers har plaskat in till stranden och blivit random walkers. Jag vill gå så långt som att säga har man inte läst A Random Walk så allt annat meningslöst att läsa. Mitt investerar liv förändrades i grunden. Har ett antal editioner i bokhyllan.
    MvH Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Lars,
      Tack för din kommentar och att du delar med dig av dina erfarenheter. Den här boken är en av de viktigaste som skrivits om att investera på börsen. Ihop med Jack Bogles The Little Book Of Common Sense Investing.

      Ju tidigare i sin investerarkarriär man läser denna bok desto bättre.

      Mvh petrusko

      Radera
    2. Petrusko, du borde göra en intervju med denna Lars. Känns som han kan ha mycket kunskap och tips att dela med sig av.
      Mvh
      Long time follower

      Radera
  2. Tror stenhårt på Cereno Scientific utköp i år

    SvaraRadera
  3. Hej Petrusko och tack för boktipset.
    Jag är en oförbätterlig "stockpicker" som försöker slå index varje år. Jag får en kick när jag lyckas, och en depression när jag misslyckas :)
    Har lovat mig själv att iaf omfördela långsamt genom att återinvestera 50% (den andra hälften går till levnadskostnader) av mina utdelningar i ETF:er och indexfonder. Jag avyttrar sällan innehav men i den mån jag gör det så går det också till ETF/fonddelen av portföljen. Kortsiktigt är målet att dessa ska komma upp i 20% av totalen.
    Din blogg är en inspiration för mig och min strävan till ändrat beteende!

    SvaraRadera

Europa som investering

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Som investerare finns det många olika indelningar man kan göra på världens alla bolag....