Realty Income meddelar utdelning för september

 


Det amerikanska fastighetsbolaget Realty Income brukar höja utdelningen flera gånger per år, minst en gång per kvartal faktiskt. Jag antar att jag hade tappat räkningen för när de nu presenterade utdelning blev jag paff över att det inte var någon höjning.

Besviken rentav men det handlar ju inte om bolaget utan om att jag råkat bygga upp felaktiga förväntningar. De höjde utdelningen i juli senast så jag får vänta någon månad till innan nästa höjning. Förmodligen blir det så att den utdelningen de meddelar om en månad innebär en höjning. Den betalas ut i oktober och det är 3 månader efter förra höjningen som meddelades i juni och betalades i juli.

Hur som helst, septembers utdelning är alltså oförändrad om $0,2475 per aktie. X-datum är 31 augusti och pay date är 15 september. Som vanligt får vi vänta någon dag extra innan utdelningen syns på vår depå vilket beror på vår mäklare och dess hantering av utdelning i utländsk valuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...