Fastighetssnack med Rutger Arnhult

 Här är ett rykande färskt avsnitt av EFN Marknad med fastighetsprofilen Rutger Arnhult. Han är storägare i bla Klövern, Corem och Castellum och det är 40 minuter snack om dessa bolag och fastigheter generellt.

Fy rackarns bra i mina ögon. Jag är mycket intresserad av fastigheter i ett generellt perspektiv. Rutger Arnhult följer jag med fascination och jag har även ägarintresse i flera av bolagen i hans sfär.

Jag är mycket tacksam att Arnhult tar sig tid och deltar i det här programmet. Både som ägare i vissa av bolagen och för mitt intresse i fastigheter.

Min senaste affär i Arnhultsfären var mitt köp av Klövern preferens. Inlägg om det i länken nedan:

https://petrusko.blogspot.com/2020/10/tog-in-klovern-preff-igen.html

2 kommentarer:

  1. Hej! Tack för tips. Ska kika.

    Uppskattar fastighetsbranschen också ur ett etiskt perspektiv (det är inte lätt att vara ”etisk” på börsen. Heh!)

    Innan jag kikar: läste för några dagar sedan att regeringen ”funderar kring” möjligheten att bygga om vissa lokaler, som står och/eller kommer att stå tomma, till bostäder. Win-win, tänkte jag, eftersom det byggs på tok för lite (rimliga hyresrätter framför allt!) även om drivkraften framför allt verkar vara ekonomisk.

    Jag tänker att det enbart är positivt ur ett börs-perspektiv. Men allt är inte svart-vitt, såklart. Vore spännande med dina tankar! :)

    /Linda

    SvaraRadera
  2. Tack Petrusko ! Gillar dina tips om olika intervjuer med innehåll för oss aktieintresserade. Apropå fastighetsaktier så var jag intresserad av Offentliga Hus men tecknade inte i börsintroduktionen då jag tyckte att aktien var alldeles för dyr samt otyget med prisintervall som var jättestor 13:40-16:10. Jag vill gärna veta i förväg vad jag skall betala vid tilldelning. Marknaden tyckte nog också natt aktien var för dyr då den sjönk efter börsintroduktionen. Swedbank har också kört stabiliseringsåtgärder. se länk nedan
    https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2020/10/30/offentliga-hus-i-norden-meddelande-om-stabiliseringsatgarder.html

    Swedbank har köpt ca 17 miljoner aktier enligt meddelande. Vad händer med dessa aktier? Kommer de att säljas efter stabiliseringsperiodens slut? Kommer de att makuleras?

    Om dessa aktier sälj så lär kursen sjunka, ty det är 6,6% av aktierna.

    Ha en bra dag

    //Krusse

    SvaraRadera

Jag har tagit hem en fin vinst i Corem pref

  I höstas tog jag in en stek Corem Property Group preferens när mycket pekade på ett förändrat ränteläge och därmed andra förutsättningar f...