Simon Blecher hos Placera - Video


Som ni kanske minns gillar jag Simon Blecher med sin långsiktiga syn och fokus på stora sunda bolag som pyntar utdelning. I denna video är han gäst hos Placera och det ser jag fram emot att titta på.

Japp, jag gör lite annorlunda den här gången. Normalt sett brukar jag lägga upp en video som jag redan sett och gillar. Här är en osedd video som jag hoppas är bra. Gillar du likt mig Simon Blecher och kanske också Jesper så spanar du in videon. Droppa gärna en kommentar med ditt omdöme.
Jag siktar på att se den ikväll och uppdaterar nog här med ett kort omdöme på videon.
Uppdatering: Nu har jag sett videon som innehöll en riktigt intressant konversation om börsens förutsättningar/makroläge och om olika bolag som tex : Duni, JM, Essity, Dometic, Volvo mfl.

Vem är Simon Blecher? Han är fondförvaltare hos Carnegie Fonder och har ansvarat för Carnegie Sverigefond sedan 2006.


5 kommentarer:

  1. Hej Petrusko!

    Tack för videon. Jag verkligen gillar att höra riktiga proffs prata om börsen och aktier :)

    Kändes lite skönt att få höra Simon prata lite om handelskriget, trots att det blev nämnt, men att han tror att det kommer hålla på i 10 år det de gör idag.

    Jag själv har varit lite orolig kring det nämligen :P

    Men oavsett så hade jag fortsatt mitt månadssparande och jag älskar när det pratas bra bolag med utdelningar.

    Gillar även pratet om skog, då jag har en kaka i Stora Enso (där jag även tankade på idag :P).

    Med vänliga hälsningar,
    Fröken Investera

    SvaraRadera
  2. Bra diskussion! Gillade bland annat den avslutande biten om direktavkastningen som krockkudde.

    SvaraRadera
  3. Intressant argument för Volvo i videon

    SvaraRadera
  4. I mitt tycke de bästa gästerna Jesper haft. Än så länge.....
    /pensionären

    SvaraRadera
  5. Gillar verkligen formatet hos Placera. Jesper har gjort underverk med små resurser och lyft hela tidningen. Man får ut mycket mer än det stressiga Börslunch där gästerna inte får tala till punkt utan man hela tiden måste rusa vidare. Jesper har också en förmåga att ställa de relevanta frågorna och verkligen få igång gäster som sitter på mycket kunskap men kanske inte självmant släpper på sin visdom.

    SvaraRadera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...