Jim Cramer - Getting Back To Even. Sponsrat av Storytel


Jag har lyssnat på Jim Cramers Getting Back To Even och det är inget att hålla på; jag tycker nog det är den bästa av de tre böckerna av Cramer som jag läst. Den här boken är från 2009 och är delvis influerad av finanskrisen. I boken pratar han bland annat om olika investeringsstrategier, hur man skall använda dem och hur man kan analysera och välja bra investeringar. Cramer behandlar en lång rad av strategier, investeringsslag som tex optioner, fonder, ETF:er, guld mm.

I början handlar boken mycket om att sälja och köpa aktier på ett sätt som inte alls passar min strategi. Medan ämnet ändå var intressant hoppades jag att boken inte skulle kretsa främst kring det där och jisses vad jag skulle få mina förhoppningar uppfyllda. Han pratar senare länge och väl om utdelningsinvestering och nämner att om han i sina investeringar var tvungen att välja en enda parameter som den viktigaste så väljer han en pålitlig stigande utdelning.

Vill du veta mer om Jim Cramer, höra om hans bakgrund och prestationer så rekommenderar jag hans bok som heter Real Money, den är toppenbra och jag lovar att du kommer vara imponerad av hans story. Länk till min recension av boken.

Jim Cramer Getting Back To Even är på engelska och är cirka 6h30min lång. Uppläsare är Jim Cramer själv precis som i hans andra böcker jag lyssnat till. Storytel har 3 olika böcker av Cramer och han är uppläsare i alla tre, en feature jag tycker är makalöst nice!

Som namnet på boken antyder handlar den också om hur man kan rädda sina investeringar om de gått illa, som vid finanskrisen tex.

Boken lyssnade jag på via Storytel som sponsrar det här inlägget.
Via den här länken får du Storytel fritt i 30 dagar och kan komma igång och lyssna direkt.

1 kommentar:

  1. Hej Petrusko! Vad tror du blir våran nästa stora energikälla?Solenergi? Har du koll på någon aktie som investerar i det?

    SvaraRadera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...