Fredag och det är bra

Hej kamrater,
Det är fredag och det är en dag de flesta tycker är en go dag i veckan, en bra dag. Jag brukar säga till mig själv om varje dag: Idag är en bra dag!
Jag lärde mig det på en utbildning för många år sedan. Det skulle bringa positivt tänkande och glädje. Minsann, det fungerar!

Nyligen skrev jag om en affärslunch jag var på och det inte bara kändes bra, det blev bra också. Nu har jag fått ett uppdrag med intäkter så jag inte behöver ta ifrån mina utdelningar i januari. Bra start på nya året!

Det är fredag och jag har flera viktiga saker inplanerade. Jag skall fixa hemmagjorda hamburgare till familjen ikväll innan vi tittar på julkalendern. Första avsnittet tyckte vi var toppen. Jag skall skriva, fika och jag skall jaga Pokemons.

Som när man tar fram en gammal jacka ur garderoben och hittar en femtiolapp i den fick jag oväntat en slant över häromdagen som jag förde över till depån. Igår köpte jag så fler Investor och nu är jag äntligen uppe i den första procenten. Nu väger alltså Investor 1 procent i min portfölj, förvisso bara ett litet etappmål. Jag siktar ju på och drömmer om en riktigt tung viktning. Investor är ett mycket bra innehav att ha som sitt största IMO (In My Opinion).
Länk till Investor hos Avanza (Adlink).

Höjdpunkten idag då? Ja det är den där hemlagade hamburgaren. Dels för den är god men främst för barnen tycker det är så kul och gott åså.
Just nu är det en lila drake utanför mitt hus och jag är starkt lockad att kila ut och fånga den.

Ha en superduper fredag och en riktigt go helg kamrater!

Läs mer: Investor direktavkastning och värdering.

Annons:
The Single Best Investment creating wealth with dividend growth. Boken av Lowell Miller som av flera lyfts fram som en av de bästa om att spara i aktier och utdelningsaktier specifikt. Läs hur du hittar de bästa utdelningsaktierna och hur du bygger en pengamaskin.

10 kommentarer:

  1. Har ännu inte sett första avsnittet av årets kalender :) Är inte lika gedigen följare av dessa länge, antagligen för att man inte har barn.

    Känns som att inget kommer slå de kalendrar man upplevde som barn. Pettson och Findus och Tomtemaskinen är en av mina favoriter!

    SvaraRadera
  2. Ha en trevlig helg du också :-) Mvh Slimis

    SvaraRadera
  3. Kul att lunchen fick bra resultat och grattis till uppdraget!

    Investor väger med sina 12% lite tyngre i min portfölj och inte heller jag är fullinvesterad i detta fina bolag ännu.

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera
  4. Tack för en intressant blogg Petrusko
    Vad tycker du om HM just nu är den köpvärd ? Är väl en bra utdelare.har inte haft så bra koll på den

    SvaraRadera
  5. Tjena Kronantillmiljonen,
    Nu har jag sett tre avsnitt och den håller, skall detta bli en sådan där julkalender folk pratar om i år och minns med glädje?

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  6. Hej Outletshop
    Tack för det =)

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  7. Hej Egon,
    Tack för det. Jag har sett dina mail btw och kollar på det =)

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  8. Hej Gecko,
    Jag tror fortsatt på H&M och ser jättepotential för dem på mycket lång sikt. Snurrar det på är den mycket attraktiv på dessa nivåer. Jag har redan en vikt jag är nöjd med och har inte köpt så mycket i år. Knep ett gäng på 235 och 243 kronor tidigare i år.

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  9. Hej Petrusko
    Ja kläder och mat kommer alltid finnas behov av.så får nog bli inköp av HM för första gången. Skulle man gjort för 30år sen .
    Sen julkalenden. Så verkar den bra.men favoriten är Teskedsgumman.sände dom visst 2 gånger.finns många dåliga och några få bra.

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...