En extra peng

God morgon kamrater. Det är tidig morgon men jag har redan uträttat stora dåd. :)
Jag fick lite oväntat en go slant över som jag nu fört över till min depå hos Avanza. Den poppar in idag och jag köper nog fler Investor för hela slanten men vi får se vad dagen bjuder på.
Jag är ju lite svag för att köpa på smårörelser. Om tex Axfood skulle backa 2 procent idag kommer jag överväga att köpa den. Inget vetenskapligt i det hela utan mer en rolig grej. Jag köper ju så ofta att det har ingen betydelse om jag köper Investor denna eller nästa vecka. På riktigt lång sikt har ju heller inte de där 2 procenten någon nämnvärd betydelse. En rolig grej mest.

Igår kväll läste jag att Disney höjer sin utdelning 10 procent. De har en låg utdelningsandel och har gjort goda höjningar på sistone. Jag förväntade mig minst 10 procent höjning. Jag tror att de kommer fortsätta höja i många år framöver. Hoppas det för mina barn äger ju den aktien.

Läs mer: Mitt bästa julklappstips

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...