Så får du en gratis bok om Industrivärden


I år fyller investmentbolaget Industrivärden 75 år och de har givit ut en bok i samband med detta. Boken kan man fritt ladda hem från bolagets sajt samt beställa ett fysiskt exemplar utan kostnad. Jag gillar fysiska böcker och vill som aktieägare väldigt gärna ha en sådan.
Jag beställde boken i slutet av förra veckan och fick den i brevlådan igår. Där gick det undan minsann.

I länken nedan kan ni ladda hem boken eller beställa ett fysiskt ex. Det står något jox om att man måste vara inloggad för att beställa men skit i det. Fyll i och tryck på "skicka" bara.

Uppdatering: det verkar blivit anstormning till Industrivärdens bok efter jag skrev om den och möjligheten att beställa en fysisk bok har nu tagits bort.

https://www.industrivarden.se/sv-SE/Om-oss/var-historia/industrivarden-75-ar-2019/

10 kommentarer:

  1. Verkar som de har stängt möjlighet att beställa hard copy :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mikko,
      Ja det dröjde inte länge innan den möjligheten försvann. Jag antar att de hade ett antal som snabbt gick åt och nu hänvisar de enbart till PDF:en man kan ladda hem.

      Mvh petrusko

      Radera
  2. Synd, hade velat haft denna bok i fysisk form :P

    Den skulle ha varit kul att äga eftersom Industrivärden är ett av mina kärninnehav!

    Tack att du delade med dig iallafall :)

    Med vänliga hälsningar,
    Fröken Investera

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Fröken I,
      Ja synd att den försvann =/

      Mvh petrusko

      Radera
  3. Vilken tur, jag beställde den i morse:)
    Tack för tipset.

    /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena K,
      Bra flyt där. Verkar som ett gäng han få beställa den fysiska boken innan den försvann.

      Mvh petrusko

      Radera
  4. Tjena P! Du, en fundering. Jag har alltid haft depå och ISK hos Nordea men efter gårdagens haveri så har jag fått nog och sålt av samtliga innehav och ska köpa dessa i en annan banks ISK. Nu slog det mig att jag har lästa att detta med att åter köpa samma innehav kan räknas som marknadsmanipulation. Vet du hur detta fungerar? Kan jag avvakta någon dag och köpa samma innehav utan att råka riskera detta? Verkar ju gälla om jag lägger köp och sälj på samma nivå och alltså köper mina egna aktier som är straffbart. Hittar dock snålt med info om detta. Har du något råd? Tack på förhand! / Peter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hello,
      Så länge man inte har uppsåt att göra fula affärer kan man vara helt lugn. Att sälja för att köpa samma grejer senare via en annan mäklare behöver du inte stressa över. Däremot borde du gjort en simpel flytt av värdepapper. Ett ISK kan man enkelt flytta i sin helhet till en annan mäklare och värdepapper på vanlig depå kan man flytta de med.

      Mvh petrusko

      Radera
  5. Hej Petrusko,

    En helt annan fråga, många utdelningsinvesterare kör Axfood. I ljuset av endast bibehållen utdelning varför inte ta ICA istället?

    Med vänlig hälsning
    Janne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Janne,
      Det vore att ta ett investeringsbeslut enbart baserat på utdelningen och det är inte förnuftigt.
      När man investerar måste man se till fler faktorer och ta beslut baserat på en rad parametrar. Den som bara tittar på utdelning kommer inte bli framgångsrik på börsen.

      Mvh petrusko

      Radera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...