Jag köpte mer i nedgången

Idag har det varit lite hela havet stormar på börsen med en kraftig nedgång som gick över till en lite mildare nedgång. Slutligen stängde OMXS30 på minus 2,25 procent.

Inför börsens öppning satt jag och bevakade öppningscallen i Latour där jag noterade väldigt låga bud och bestämde mig för att slå till direkt i callen. 90 kronor stycket blev det och jag resonerade att oavsett hur kursen utvecklas under dagen är jag nöjd med det köpet. Aktien backade en kort stund lägre än så men hölls sig sedan på högre nivåer under dagen.

Axfood rapporterade idag och marknaden hopade inte högt över rapporten med en vinst under förväntan och att de slutar lämna prognoser vilket av vissa tolkades som att vinsten kommer pressas framöver. Något som VD Klas Balkow dementerade och lyfte fram att syftet är att ha fullt fokus på de långsiktiga målen. Oavsett backade aktien rejält under dagen och jag började med att sätta in en liten slant jag fått loss och köpte lite mer men gick sedan över till att skifta lite indexplaceringar mot Axfood. Det blev flera köp till ett snitt kring 141 kronor.

Läs mitt inlägg om Axfoods rapport och den nya feta utdelningen.

3 kommentarer:

  1. Plockade också på mig lite fler aktier i både Latour och Axfood under dagen. Känns som bra köp!:)

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
  2. Hej Petrusko.
    Jätte fina köp. Själv är jag 100% fokuserad på att omballansera portföljen till 50% LF Global index.50% Avanza Zero. 0.11% årsavgift är jag nöjd på 15-20 årssikt. Köper månadsvis. Som sagt blir lite sälj för att köpa för 25 tusen dagligen i Avanza Zero max daglig insättning tills jag inte får 50/50. Bara omballansera det årligen och köra på automatisk.
    Mvh.jacke77

    SvaraRadera
  3. Haha, jag gjorde precis samma sak fast med Investor. Bevakade öppningscallen och slängde in en köporder på 345 kr som gick igenom :-) Kusen sjönk sedan ytterligare något till 343 kr som lägst, men jag är nöjd med köpet eftersom det är så otroligt svårt att pricka vändningen.

    Ha en bra dag

    //Krusse

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...