Slå börsproffsen. Sponsrat av Storytel


Jag har precis lyssnat på boken Slå börsproffsen - Tio steg till bättre aktieaffärer. Av Jan Öberg. Boken innehåller en hel del bra saker men jag tyckte inte den hade något bra flyt. Det var lite hipp som happ olika bra att veta om aktier och börsen. En del saker i boken håller jag inte med om och några saker tyckte jag inte var bra alls. Tex konstaterar man i boken att AstraZeneca är en bättre aktie än ABB och Atlas Copco eftersom den har högre direktavkastning.

Som du kanske anar är inte detta en ny favoritbok för min del. Jag vill inte sträcka mig så långt att jag kallar den dålig men den var inte en höjdare. Jag tycker att Anders Haskels bok Bli grymt rik på aktier är mycket bättre. Läs mitt inlägg om Haskels bok Bli grymt rik på aktier.

Jan Öbergs bok Slå börsproffsen lägger ganska mycket fokus på att man skall köpa billigt och sälja dyrt. Många gånger återkommer man till detta. Tanken är god och rätt men det är lättare sagt än gjort att tajma köpen och köpa på botten. Allt för stort fokus kring detta i boken och kan få en oinvigd att tro att det är lätt och att det är bara då man ska köpa. Jag tror ni hänger med hur jag tänker.
Lyssna på boken om du redan hört massvis med böcker på ämnet men har du inte hört Bli grymt rik på aktier så skall du lyssna på den först!

Boken lyssnade jag på via Storytel som sponsrar det här inlägget.
Via den här länken får du Storytel fritt i 30 dagar och kan komma igång och lyssna direkt.

5 kommentarer:

  1. Kanon med 30 dagar. Hur länge gäller erbjudandet? Har lite annat jag vilja plöja igenom först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Stefan,
      Erbjudandet gäller tillsvidare. Plöj på du innan =)

      Mvh petrusko

      Radera
  2. Härligt att höra :)

    Har som aldrig varit riktigt fan av att försöka sälja dyrt. Varje gång jag funderat på det har det alltid slutat med att kurserna går upp. Tycker att Miljonär innan 30 resonerar klokt om detta i sin bok.

    Tack för boktipset, visste inte om denna
    //kronantillmiljonen.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena KTM,
      Ja precis, Köpa bra bolag och behålla på lång sikt det är min melodi.

      Mvh petrusko

      Radera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...