JEPI och JEPQ kommer till EU - Nya fonder ifrån JPMorgan

 


Jag har sett en UCITS version av JEPI "pending listing" på Londonbörsen. Det betyder att den väntar på att listas, att processen är igång och snart är den live. Idag fick jag ett meddelande från en annan uppmärksam investerare som också snappat upp det här varpå jag har googlat mer på saken idag.

På Reddit har jag hittat en post med ISINkoder för de här fonderna JEPQ och JEPI som UCITS-versioner. Jag hittar dem även hos Bloomberg.

Ingen verifierad info från JPMorgan men det där pending listing jag hittar för instrumentet hos Bloomberg är en pålitlig hint.

Det här är samma sätt jag snappade upp info om JGPI när den var på gång och i runda slängar var det inom 1 månad den fanns tillgänglig för handel efter det.


8 kommentarer:

  1. Vad är skillnaden mellan dom 3?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena,
      Den som redan finns listad i EU med ticker JGPI har en inriktning mot globala aktier.

      JEPI har en inriktning mot USA-aktier

      JEPQ har inriktning mot Nasdaq.

      Det är olika volatilitet på de tre marknaderna och det gör skillnad på hur stora utdelningarna blir också. Mest volatilitet har Nasdaq och den fonden kommer pynta en högre utdelning. Precis som den redan gör om man ser till den USA-noterade versionen.

      Mvh petrusko

      Radera
  2. Intressant. Tack för jobbet du gör. Vad skiljer JEPI och JGPI?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena,
      Den som redan finns listad i EU med ticker JGPI har en inriktning mot globala aktier.

      JEPI har en inriktning mot USA-aktier

      JEPQ har inriktning mot Nasdaq.

      Det är olika volatilitet på de tre marknaderna och det gör skillnad på hur stora utdelningarna blir också. Mest volatilitet har Nasdaq och den fonden kommer pynta en högre utdelning. Precis som den redan gör om man ser till den USA-noterade versionen.

      Mvh petrusko

      Radera
    2. JGPI har en inriktning mot globala aktier.

      JEPI har en inriktning mot USA-aktier

      JEPQ har inriktning mot Nasdaq.

      Radera
    3. Ok stort tack!

      Radera
  3. Jag väntar med spänning på framförallt JEPQ. Finns en hel del fina ”exotiska” etfer tillgängliga för bla amerikaner som har både hög direktavkastning och en del kurstillväxt över tid.

    /Anders

    SvaraRadera
  4. Håller nu tummarna för att ETFer som tex SCHD, DGRO o DGRW blir tillgängliga i någon form framöver Mvh Anders F

    SvaraRadera

Hur jag använder Covered Call-fonder som JGPI och WINC

  Covered Call-fonder blir allt mer populära men vad är det egentligen och hur kan man använda dem? Fonderna innehåller aktier och följer ka...