Realty Income höjer utdelningen - September 2024

 Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza.

Det amerikanska fastighetsbolaget Realty Income meddelade ikväll svensk tid att de höjer sin utdelning. De har höjt den varje år sedan börsnoteringen 1994 och de brukar till och med höja den varje kvartal.

Den nya månadsutdelningen är på $0,2635 vilket är en liten höjning ifrån tidigare $0,2630. I årstakt summerar utdelningen till $3,162. På kursen $62,81 är det en direktavkastning om cirka 5 procent. De har inte publicerat ännu exakt datum för X-dag men den är i månadsskiftet september/oktober. Det kommer upp på deras sajt imorgon förmodligen. Pay date är den 15 oktober.

Realty Income har gjort en rad förvärv på sistone och de har en stark finansiell ställning. Ränteläget är på väg ned och historiskt har det varit goda tider för REITs. Det ser hyggligt ut för Realty Income framöver.

Länk till Realty Income hos Avanza (reklamlänk).

Info om reklamlänkar.

2 kommentarer:

  1. Hej! En riktigt stabil och bra REIT 🤩 Funderar på att öka lite i denna. Är det ett innehav du kan tänka dig att öka i på dessa nivåer?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena,
      Jag har själv betalat kring $62 när jag ökat i Realty Income. Värderingen är ganska låg nu sett till historisk FFO-multipel och direktavkastning.

      Mvh petrusko

      Radera

Jag har en börshandlad fond som Core-innehav

  Jag har skrivit om det här spåret tidigare att ha en stadig grund/breda fonder i portföljen. De senaste åren har jag viktat upp Xact Norde...