Videopresentation av Aktiespararna Global Direktavkastning

 

Om du missade den här presentationen häromdagen så har fondbolaget nu lagt ut den på Youtube. Jag såg den live och tyckte det var ett bra initiativ utav fondbolaget. De svarade på frågor och de förklarade hur vissa saker fungerar med fonden.

Apropå Aktiespararna-fond så är det idag fondbolaget kommer besluta om utdelning på den "gamla" fonden Aktiespararna Direktavkastning b. Jag lägger upp info om det här på sajten när jag fått den. Man kan tänka att beslutet tas i eftermiddag och att jag har infon senare idag. 

11 kommentarer:

  1. Tack för info, väntar med spänning. Men apropå utdelning: värst vad det dröjer med utdelning från Storebrand! Vet du nåt stora P?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den bokas in och utbetalas innan veckan är slut enligt Avanza.

      Radera
  2. Du som vet saker och är erotisk:
    Handelsbanken Gl Hi Div Lo Vol Cr finns i både tillgångsklass A och en B.
    Delar B ut cash?
    Hur mycket, ofta och tidpunkt i så fall?

    SvaraRadera
    Svar
    1. jepp casch...tror mars är den stora dagen en gång om året. men är hej helt hundra där. fick 52 kr i våras :)

      Radera
    2. Tjena,
      Cirka 4,5 procent utdelning siktar Handelsbanken på i den där Global High div lo B. Länk till mitt inlägg om fonden nedan:

      https://petrusko.blogspot.com/2023/05/handelsbanken-global-high-dividend-low.html

      Mvh petrusko

      Radera
    3. Tack för snabbt svar. Ska läsa och se om jag kommer fram till något vettigt, men min initiala spaning är att jag gillar den och att den ligger bra till i min ”behovs-kalender”.

      Radera
  3. Utdelning i Cicero Fonders utdelande klasser har idag fastställts av fondbolagets styrelse. Innehavare av fondandelar per 2024-06-25 har rätt till utdelning. Utbetalning kommer att ske 2024-06-26 från Cicero Fonder.

    Aktiespararna Direktavkastning B 6,58 SEK / fondandel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir 4,8% DA, uruselt om du frågar mig, hade räknat med över 6%.

      Radera
    2. Kanske inte uruselt men en väldigt tråkig utdelande trend. Tror jag köper mer olja när jag sålt den 😀

      Radera
  4. Fantastiskt att videon var textad också!

    SvaraRadera
  5. Kommer du investera i denna fond?

    SvaraRadera

Ny billig globalfond från Franklin Templeton

  Igår noterades en billig global indexfond på den tyska börsen Xetra. Det är Franklin Templeton som startat en ny globalfond som följer glo...