X-dag imorgon 12 dec för FLXD

 

Imorgon är det X-datum för årets sista kvartalsutdelning ifrån den börshandlade fonden FLXD - Franklin European Dividend.

Utdelningen är på 0,1854 euro vilket gör att det totalt för 2023 innebär en utdelning om 1,304 euro. För 2022 var utdelningen totalt 1,2952 euro. Det är en ytterst liten skillnad varpå man får säga att utdelningen är oförändrad i år mot föregående år.

Läs mitt inlägg med mer info om fonden FLXD: https://petrusko.blogspot.com/2022/01/franklin-libertyq-european-dividend-etf.html

5 kommentarer:

  1. Hej,

    Önskade JPMorgan ETFs (Ireland) ICAV - Global Equity Premium Income UCITS ETF till Avanza men fick till svar att den har ”fel” handelsplats. Tror du att den kommer in i tradegate?

    Annars vem kontaktar man för att föreslå tradegate som handelsplats?

    Den är mycket intressant i mina ögon och jag tror att den skulle kunna bli populär.

    Om jag inte läste helt fel så såg det ut som att den delar ut månadsvis? Rätta mig om jag har fel här.

    Mvh P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena,
      Jag har inte haft vidare koll på det där Tradegate innan men har försökt sätta mig in i det. Jag tolkar det som att det är ännu en typisk snål-lösning av Avanza på samma sätt som att de visar DJ USA-index på sin sajt istället för S&P500. En lösning som är lite sämre men genererar större vinst för dem.

      ETFen finns på XETRA och det är vad andra mäklare erbjuder normalt sett. Tex Nordnet.

      Kanske kommer den till Tradegate så att det funkar med Avanzas lösning. Jag vet inte men köper den hos Nordnet när de får fart på handeln i den.

      Utdelningen betalas månadsvis.

      Mvh petrusko

      Radera
    2. Hej,

      Tack så mycket.

      Jag har också förstått att det är som du säger.

      Ja det va droppen.

      Jag flyttar till Nordnet.

      Har du koll på när Nordnet betalar tillbaka utländsk källskatt förresten?

      Mvh P

      Radera
    3. Tjena,
      Nordnet är mycket snabba med att betala åter utländsk källskatt via KF. De är snabbare än Avanza och de har aldrig krånglat med den utländska källskatten ÖHT vilket Avanza gjort big time.

      Mvh petrusko

      Radera
    4. Hej,

      Okej tack så mycket för infon.

      Skulle du kunna skriva ett inlägg om den nya Etfen som du gjort med dem andra?

      Gillar dina sådana inlägg, du förklarar bra och får med nyttig information.

      Tack.

      Radera

Jag har sålt Fastpartner D

  I vintras klippte jag in ett gäng Fastpartner D strax över 50 kronor styck. Ränteläge och förutsättningar för bolaget pekade åt rätt håll ...