Avanza kryper till korset och betalar åter all den utländska källskatten




 

Tidigare i år när Avanza betalade åter den utländska källskatten så fick jag inte åter allt och många rapporterade samma sak. Avanza däremot stod på sig att de minsann hade pyntat allt och körde diverse förklaringar som inte alls gick ihop. Meddelanden till kundtjänsten i inloggat läge mynnade ut i svar som att det som saknade hade jag nog redan fått något annat år eller att jag ägde fel aktier osv.

Jag kämpade på men fick inget annat ur dem än att det var nog mitt eget fel och att Avanza har betalat allt.

Men så idag kom pengarna jag saknade. Nu är jag bara nöjd att jag fått åter all den skatten jag förväntade mig. Jag är inte imponerad hur de hanterade saken denna gången men nu blickar jag framåt. Jag litar på att Avanza sköter det här bra framöver.

Så in och kolla till din KF hos Avanza om du också har fått de där sista slantarna som du förväntade dig.



10 kommentarer:

  1. Ja, där ser man. Jag fick några kronor jag också, men det var så lite så jag hade inte märkt det. :)

    SvaraRadera
  2. Är det bara de som klagat som får resten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena,
      Nej så lär det inte vara. Det verkar vara en generell lösning. Det var ju inte heller alla som "väntade" på mer utan vissa hade redan fått allt i retur.

      Mvh petrusko

      Radera
  3. Tyckte saldot på mitt KF var högre än jag mindes den,bra jobbat 👍

    SvaraRadera
  4. Tack för info, nu trillade det in lite slantar. Har tryckt på dom flera gånger jag med och fått samma vaga svar som dig, skönt att de tagit tag i det.

    SvaraRadera
  5. Tycker det verkar som att Nordnet sköter det hela väsentligt mycket bättre, och gjorde så även tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena,
      Oja! Nordnet har hanterat återbetalning av utländsk källskatt exemplariskt medan Avanza upprepade gånger varit usla.

      Hos Nordnet har man fått åter 100 procent av den utländska källskatten alla år.

      Mvh petrusko

      Radera
  6. Hade tydligen lånat ut 1203SEK räntefritt(?!) till Avanza utan att ens veta om det.

    SvaraRadera
  7. Så bra! Säkert din förtjänst. Jo nästan 500:-.

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...