Grymt Avanza "hack"

 


Idag upptäckte jag en funktion som gjorde mitt Avanza mycket smidigare för mig. Fram till för några år sedan möttes jag vid inloggning på Avanza av ett bra flöde med nyheter om just mina innehav. Det där finns fortfarande men det är inte lika smidigt. Idag slog tanken mig om något än smidigare och det vore att ha nyheter om mina innehav på börsskärmen där jag tittar aktiekurser. Sedan tidigare hade jag längst ned på den sidan ett nyhetsflöde av allmän karaktär.

Nu så har jag pimpat detta enligt bilden ovan. Jag har flyttat upp nyhetsrutan men framförallt har jag hittat inställningen som gör att den enbart visar nyheter som berör mina innehav. 

Så klart känner vissa av er till den här funktionaliteten men vissa andra tror jag kan bli lika glada och nöjda som jag själv blev. Hoppas det kommer någon till nytta.

De olika rutorna på börsskärmen kan du dra och flytta som du vill. De flesta av dem kan du även anpassa innehåll i. Tex välja vilka valutor, index, aktier osv de skall visa. Jag hade anpassat börsskärmen sedan tidigare men just nyhetsflödet hade jag inte tänkt tanken att man kunde pimpa och flytta upp. Bättre sent än aldrig.

1 kommentar:

  1. Stor tack för tipset! Jag var jätte förbannad på Avanza när de ändrade och tog bort den där sida med direkt info-flödet mot egna aktier och m.m. i en och samma sida. Fortfarande deras nys plattform suger och är uselt. Men det var härlig uppfinning av dig, jag också kunde fixa nyhetsflödet mot mina egna och nu är hyfsad bättre än man går till sidan "Hem" där nyheterna kommer inte i samma ordning utan hela tiden delvis visas högst upp och delvis visar längst ner och jag har märkt beroende på vilken tid på dagen varieras, dvs tidig på morgonen visar hela tiden i två delar, sen mitt i dagen blir en osv... totalt elände.!
    Men kan jag använda börsskärmen och se allt i samlade form.
    TACK!

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...