10 min video med Emilshus VD

 

Noteringsaktuella Emilshus VD Jakob Fyrberg är här i en färsk 10 minuter lång video med frågor kring bolaget med anledning av noteringen.

I videon får man lite känn för bolaget och som alltid är det ju nice att få ett ansikte och lyssna till någon av kött och blod.

De är som sagt aktuella nu med noteringserbjudande av sin preferensaktie och den skrev jag om häromdagen. Checka in det inlägget i länken: https://petrusko.blogspot.com/2021/09/emilshus-preferensaktie.html

Jag tycker att det är en rimlig deal och jag kommer teckna erbjudandet.

6 kommentarer:

  1. Hur stor del av portföljen vågar man ta i % ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Mikael,
      Jag svarade dig i en annan tråd. Tycker du har en rimlig tanke där om viktning. Borgar för god riskspridning.

      Mvh petrusko

      Radera
  2. Hej Petrusko!
    Tack för videon. Jag tecknar preffar till min bolåneportfölj.

    Mvh PB?

    Pappa betalar? - Bloggen om privatekonomi

    PB-Surveys - Tjäna pengar online

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pb,
      Jag har snappat upp fler med dig som har just en bolåneportfölj. Ofta preffar som genererar kassaflöde att pynta lånet för. Den här blir nog en bra kamrat till de andra preffarna i en sådan portfölj.

      Ha det gott.

      Mvh petrusko

      Radera
  3. Tjenare,
    Tror du denna blir rejält övertecknad som mycket annat eller finns det chans att få tilldelning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena,
      Om man är kund hos Avanza eller Swedbank kommer man nog få tilldelning men det blir nog bara små poster. Alla får tex 300. Vill man ha fler får man sikta på att köpa det över börs i efterhand. Vad nu kursen står i då.

      Mvh petrusko

      Radera

Europa som investering

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Som investerare finns det många olika indelningar man kan göra på världens alla bolag....