Köpt ännu fler Heimstaden preff

 


Jo det var bara någon dag sedan sist jag skrev att jag ökat i Heimstaden preferens och nu har jag gjort det igen, oops. Ja det var inte bara en kul referens till Britney Spears hitdänga utan det blev lite oops faktiskt eftersom jag skopade in betydligt fler än jag hade cash till. Då jag inte vill utöka min belåning har jag skalat av i lite andra innehav där det mest märkbara är att jag sålde allt i två indexfonder.

Jag hade en mindre slant i indexfonderna iShares MSCI USA Quality Dividend och Vanguard World High Dividend Yield. Små innehav som sagt och en indexfond känner jag att jag kan lägga pengar i vilken dag som helst. Det är lättare att sälja en indexfond än ett portföljbolag jag tror på i långa loppet. Jag gillar de där indexfonderna och kan komma ta in dem igen i framtiden.

Jag pyntade 33,5 kronor för Heimstaden preferens under gårdagen och idag. Det är 50 öre över lägsta inlösenkurs men utdelningen om bara några dagar kvittar det kan man resonera.

Heimstaden preferens väger nu cirka 3 procent i min portfölj. Relativt andra preffar och D-aktier är den här lägre risk och jag kan tänka mig att vikta den ytterligare lite högre om tillfälle ges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Europa som investering

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Som investerare finns det många olika indelningar man kan göra på världens alla bolag....