Jesper Norberg sänder ekonominyheter


Ni har väl inte missat att Jesper Norberg börjat på Placera och sänder ekonominyheter. Han har tidigare varit på bla EFN och är väl insatt på börs och ekonomi. Placera är något annat än EFN och DI-TV med bla en noterbart lägre budget för utrustning som studio osv. Men skit i studio och sådant bös, det som är intressant är ju bra ekonomisnack och det är vad Jesper levererar.

Man behöver inte vara kund hos Avanza för att se de här sändningarna. De publicerar dem på Youtube vilket är allas våran favorit för att konsumera korta videoklipp.

Klippet ovan är dagsfärskt och innehåller en kort kommentar på Clas Ohlson och Swedol som publicerat försäljningssiffror idag.

Nedan är länk direkt till kanalen hos Youtube och där kan ni enkelt titta på gårdagens klipp om våra storbanker. Det tyckte jag var väldigt bra. Bla gick de igenom förklaring varför jag nu mera håller Swedbank som favorit i sektorn framför Handelsbanken som jag tidigare ansåg bäst.

https://www.youtube.com/channel/UCvdR-proQ3rFlMswc_bylLg

2 kommentarer:

  1. Trist att dom inte lägger ner mer pengar på att ha en flashigare studio.
    Jag tycker Jesper funkar bra som kommentator men det är viktigt att ha stil och klass på sändningen, exempelvis en snygg kostym.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är på Petruskos sida här - "skit i studio och sådant bös". Jag tror att det är just en snygg kostym som avses med "bös". Det viktiga är att det hörs och syns.

      Radera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...