Petrusko driver Fondpodden


Så är det, med planerad premiär kring månadsskiftet augusti/september kickar jag igång mitt poddande. Jag kommer driva Fondpodden, den goaste podden för helt vanligt folk. För dig och mig som vill spara en slant och höra mer om det.

Jag är en ganska go gubbe men ärligt talat hur go kan en enda gubbe vara i längden.. Ni kommer får höra mig prata med många goa gäster och jag har en diger skara inbokade redan. Vi skall prata med fondförvaltare och de skall få berätta om sig och sina fonder. Det blir investmentbolagsdirektörer och en del annat gött folk. Ni kan tröttna på petrusko men inte på mina goa gäster. =)

Fram till Fondpodden är live and kicking kan ni lyssna på min intervju i Börspodden. Tryck på play nedan.

12 kommentarer:

  1. Så spännande! :D Jag önskar att jag hade haft lite mer tid till att engagera mig i en podd jag också. Kanske blir den dagen jag säger upp mig från jobbet.

    Stort lycka till!

    Kronan till Miljonen - för varje krona är början på en ny miljon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har börjat köra mina poddar på snabbare hastighet, typ 1,4ggr normal. Ett tips för att få ihop dygnet. :)

      Radera
  2. Om du inte använder "goa/go" lika mycket i podden som i ovan inlägg kommer det bli en riktigt GO podd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Micke,
      Jag kan inte lova något... Hehe, jodå jag knökade in en extra dos "goa" i det här inlägget.

      Mvh petrusko

      Radera
    2. Det är du o Nannskog ;)

      Radera
  3. Själv vill jag höra att du säger "gött mos", det är mitt absoluta favorituttryck!

    Lyssnade på det avsnittet på vägen hem från just Göteborg under sommaren, riktigt bra och skönt att äntligen få en röst till bloggen!

    /Andreas

    SvaraRadera
  4. Kul att det snart kör igång, ser fram emot allt matnyttigt som väntar.
    Mvh

    SvaraRadera
  5. Jag ser fram emot relativt korta avsnitt. Blir det längre än 20 min hoppas du gör en sammanfattning på slutet som man kan rulla fram till.

    Jag vet att det är svårt att uttrycka sig kort. Det kräver både noggranna förberedelser och slitsamt arbete.

    Mark Twain skrev följande i ett brev till en vän: "Jag ber om ursäkt för att brevet blev så långt ... jag hade tyvärr inte tid att göra brevet kortare".

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...