Miljonär innan 30

Inlägget innehåller affiliatelänkar.

Jag har läst boken Miljonär innan 30 och pensionär innan 40. Skriven av bloggaren Miljonär innan 30. Boken har en bred målgrupp då den tar upp flertalet ämnen kring spara, investera, pension mm. Jag gillade extra mycket delen med info om att ta ut sin pension och tjänstepension. Plus i kanten också för information och tips om låg inkomst av tjänst som ger mycket låg skatt och god insättning till pension upp till vissa nivåer.

I boken får man mycket bra tips och inspiration till att komma igång med sparandet och att öka ett befintligt spar. Man får även några extrema spartips för den som verkligen vill tokspara. Genomgång av kontotyper som ISK/KF, tankar kring valuta, fonder, avgifter, i den här boken får man väldigt bra info och tips till ett bra långsiktigt spar.

Jag gillar den här boken och förstår varför den ligger på topplistan med de bäst säljande böckerna just nu. Boken är bra för alla men extra bra för den som vill öka sitt spar eller starta ett spar samt extra bra för unga! Den här boken kan göra enorm skillnad för unga då den kan ge inspiration och info till sunda ekonomiska tankar och ett bra långsiktigt spar. Så här i student och konfirmationstider vill jag passa på att rekommendera den som gåva. Den kan vara den ultimata gåvan till en ung människa!

Boken är på cirka 150 sidor och är mycket lättläst. Den är skriven på ett sätt att även den helt oinsatte förstår.

Länk till boken hos Adlibris (affiliatelänk)

7 kommentarer:

  1. Vet du om den finns på storytel?? Hittar nämligen inte den där 😔

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Dempa,
      Nej den finns inte där tyvärr.

      Mvh petrusko

      Radera
  2. Ser fram emot att läsa den. Ska ner till biblioteket idag. Jag hoppas de kan beställa hem den. Kan tänka mig att man kan lära sig ett och annat från boken. Tack för tips.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Slimis,
      Jättebra plan. Bibliotek brukar vara smidiga med det där och beställa hem böcker som önskas.

      Mvh petrusko

      Radera
  3. Fantastiskt så fort du läst ut den :)
    Väntar fortfarande på mitt ex som jag betalat idag.

    SvaraRadera
  4. Hej Petrusko
    Du råkar inte ha några tips på böcker om ekonomi och sparande som är lite mer barnanpassade.
    Jag har en systerson i 10-årsåldern som uppvisat ett riktigt bra sparande beteende och det ligger inte för honom att slösa pengar på godis och liknande för han tycker inte det är värt det utan sparar hellre pengarna dessutom tycker han om att läsa,finns det några sådana böcker?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mikael,
      Tack för din kommentar. Jag hoppas att det finns sådana böcker men just nu kan jag inte komma på att jag känner till en som är skriven för barn. Om någon borde Unga Aktiesparare känna till det tycker jag. KOlla med dem.

      Mvh petrusko

      Radera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...