Beating the street - Peter Lynch. Sponsrat av Storytel


Nu har jag lyssnat på Lynch igen. Det här var tredje boken med superförvaltaren som jag lyssnat till och den sista utav de som finns hos Storytel. Jag har spanat på annat håll och det verkar vara dessa tre böcker han skrivit. Beating the street är inte min favorit men den är bra och absolut läsvärd. Första halvan är jättebra med riktigt bra info och tips uppstaplade och förklarade. I den senare delen av boken snöar han in väl mycket på några enstaka bolag och jag fick känslan att han aldrig någonsin skulle sluta prata om Fannie Mae. Man får goda råd om vad man skall tänka på när man investerar i aktier. Sunda råd som att investera i bolag som stadigt höjer utdelningen.

En till hälften lustig sak och hälften lite störig är att för varje nytt kapitel och del i boken spelas en trumpettruddilutt. Jag störde mig lite på den men kom senare att fnissa lite åt den varje gång jag hörde den. Vid ett tillfälle somnade jag medan jag lyssnade men vaknade snabbt av... just det trumpeten.

Den här boken är ungefär tre timmar lång och den är bra men som sagt ingen ny favorit. I mitt tycke är Peter Lynchs bästa bok One up on Wall Street. Läs mitt inlägg om den.

Boken lyssnade jag på via Storytel som sponsrar det här inlägget. Via den här länken får du en bra deal med Storytel fritt i 30 dagar och kan komma igång och lyssna direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag har tagit hem en fin vinst i Corem pref

  I höstas tog jag in en stek Corem Property Group preferens när mycket pekade på ett förändrat ränteläge och därmed andra förutsättningar f...