Jag har köpt Wallenstam

Vid flera tillfällen har jag nämnt Wallenstam och att jag tycker det är ett väldigt bra bolag, men jag äger det inte.. Förrns nu!

Nu har jag gjort slag i sak och påbörjat köp i Wallenstam. Aktien har backat en del på sistone och detta samtidigt som bolaget pumpar på med stora återköp. När återköpen tar paus kanske kursen droppar en bit till det får vi se. Jag tycker det är ett ok pris kring 71 kronor.

Det är bostäder i huvudsak och det är låg belåningsgrad, en risknivå jag gillar!
Läs mer om Wallenstam och mina tankar kring bolaget i inlägget jag skrev relativt nyligen. http://petrusko.blogspot.se/2017/01/wallenstam-bland-det-finaste-jag-vet.html

Jag planerar en vikt kring 1 procent av portföljen och det kommer ta mig lång tid att komma upp dit genom små regelbundna köp.

Läs mitt inlägg om Jim Cramers bok, den excentriske TV-programledaren i USA.

3 kommentarer:

  1. Jag gör som dig och investerar också i fastighetsbolagen. Jag anser att räntehöjningarna är relativt diskonterade i aktiekursen redan. Själv köper jag Castellum och Hemfosa.

    https://vardeinvesteraren.blogspot.se.html

    SvaraRadera
  2. Även jag har valt att investera i de svenska fastighetsbolagen. Ser fastigheter som ett bra skydd mot inflationen som är på väg upp. Wallenstam och Lundbergsföretagen är mina favoriter, men gillar även Castellum :) Mvh Slimis

    SvaraRadera
  3. Välkommen !
    Mitt största innehav.
    Nästan så jag tycker du kunde vänta lite så jag kan öka under 70kr...

    Låg belåning och fin snittränta som jag bedömmer kommer vara låg länge framöver
    https://www.wallenstam.se/sv/wallenstam/investor-relations/nyckeltal--grafer/

    Mvh Henke

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...