Peter Lynch in da house

Idag var det en sann fröjd att vittja brevlådan, Posten och Adlibris levererade en av de fina böckerna av Peter Lynch jag beställde nyligen. God jul på er på Posten och Adlibris, jag är tacksam för detta.
Riktigt nice att jag fick boken idag för då kan jag ju börja läsa i helgen.
Rena rama julafton för petrusko, dan före dan.

Jag ser verkligen fram emot att läsa Peter Lynchs böcker och jag förväntar mig att jag är några levels visare efteråt. En äkta legend och jag skall lära mig av honom, coolt eller hur!
Det har inte blivit att jag läst lika mycket på sistone som jag brukar och önskar göra så det är glädjande att jag nu skall läsa de här böckerna. Den andra boken jag beställt kommer nog nästa vecka men det är lugnt för jag behöver ju lite tid att läsa den första.
Om jag skall ha ett nyårslöfte kanske det kan bli att läsa mer böcker. En sorts win win på den eftersom det är underhållande och bildande.
Jag gillar fysiska böcker och jag gillar att äga dem så jag när som kan läsa dem igen eller dubbelkolla fakta o dyl.

One Up On Wall Street av Peter Lynch, jag är så spänd på att läsa den och kanske är förväntningarna aningen för höga för jag är verkligen supertaggad. Sedan tidigare känner jag till en del om hur Lynch resonerar och investerar. Jag gillar hans enkla approach till investeringar. När jag läst boken kommer det en recension av den här på bloggen. Jag planerar en recension även av den andra boken men också ett inlägg om Peter Lynch.
Länk till boken hos Adlibris (Adlink).


1 kommentar:

  1. Trevlig läsning, den är bra. Läste den för ett gäng år sedan på semestern. Men som den passive investeraren jag är fortsatte jag i Malkiels urtrista fotspår :)

    Med vänlig hälsning

    J

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...