Pilgrimsfärden en berättelse om Buffett och Berkshire - Sponsrat av Storytel


Jag har hittat en så fräsig "ljudbok" hos Storytel. Boken var jättebra och jag skall komma in på den närmre men först vill jag skriva av mig om själva formatet på den. Det här är nämligen ingen vanlig ljudbok utan det är snarare en artikel som de skapat en "ljudbok" utav. I mina ögon ett fullkomligt lysande bra format för ljudbok och ljudbokstjänsten Storytel. Jag vill ha mer av den här varan!
På ungefär 45 minuter får man höra en story och det är klockrent för pendlaren eller för träningspasset osv. Ett pass en story, så bra!

Okej jag försöker sansa mig lite från euforin från det här fantastiska formatet och går över till själva storyn, Pilgrimsfärden.
Den handlar om en skribents resa, upplevelser och betraktelser från Warren Buffetts bolag Berkshire Hathaways årsstämma. Hur han ihop med Per H Börjesson innan stämman går in på Buffetts kontor och för all del en god bit om Per H Börjesson som brukar kallas "Sveriges Warren Buffett". Betraktelser från Berkshires stämma där Charlie Munger nickar till som vanligt.

Jag tycker det var en bra och intressant skildring av fenomenet Berkshires årsstämma som är att likna vid rena rockkonserten i engagemang, kringaktiviteter osv.

Boken lyssnade jag på via Storytel som sponsrar det här inlägget.
Via den här länken får du Storytel fritt i 30 dagar och kan komma igång och lyssna direkt.

4 kommentarer:

  1. Mycket intressant. Visste faktiskt inte att Storytel hade alla dessa böcker :D

    Det jobbiga är dock att lägga upp sin dag. Man vill jobba, skriva blogginlägg, lyssna på poddar men även på ljudböcker. Det blir bara svårare och svårare ;)

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag ska spara på 2 års sikt och funderar på att vikta 50 % Spiltan räntefond Sverige och 25 % DNB Global Indeks och 25 % Avanza Zero. Tror du att det är en bra idé eller borde jag köra sparkonto?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli spännande om Petrusko kommer med ett liknande svar som jag skrev på din kommentar hos mig :D

      Radera
    2. Tjena anonym,
      På så kort sikt som 2 år bör man absolut inte köpa aktiefonder om man inte är villig att förlora upp till 50% av kapitalet. Alltihop på ett sparkonto är sunt. En del i Spiltans räntefond kan bli bra men viss risk föreligger att pengarna minskar i värde där men sannolikt inte med många procent.

      Mvh petrusko

      Radera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...