Volati backar nästan 10% på svag rapport

Idag släppte Volati en svag Q2-rapport. Inte alls vad man hade förväntat sig och hoppats på. Mer om det i mitt inlägg jag skrev om rapporten specifikt. Länk till mitt inlägg.

När börsen öppnade klockan 09:00 idag backade Volati nästan 10 procent på den här rapporten. Jag slog till och köpte ett litet antal på 65,5 kronor. Inte för att den har backat mycket utan för att jag har tro att Volati fortsätter göra bra affärer som de gjort historiskt.

Jag säger inte att 65 spänn är billigt nu men jag tyckte det var ett okej pris att öka på. Har jag rätt i min tro så blir det en bra investering. Volati måste fortsätta att göra goda investeringar. Jag hoppas också att Volati bygger bort sådana här kraftiga svängningar i resultatet. Det gör man genom att växa, bli större och äga mer av sådant som inte säckar ihop som avfuktningsdelen nu gjort.

1 kommentar:

  1. Jag väljer att enbart hålla mig till deras preferensaktie, tycker det känns tryggare.
    Mvh Bengan

    SvaraRadera

Jag köpte fler Cibus

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Igår köpte jag lite fler aktier i Cibus på en kurs strax över 125 kronor. Det är inte ...