Erik Penser - Svenska Miljardärer. Sponsrat av Storytel


Jag har lyssnat på ännu en del i serien "Svenska Miljardärer" av Birgitta Forsberg. Upprinnelsen till detta var att jag planerat lyssna på Spekulanten, en annan bok om Erik Penser. Den är i fullängd och finns också hos Storytel. Jag valde att lyssna på denna först som en liten uppvärmning innan jag lyssnar på Spekulanten.

Storyn om Erik Penser är minst sagt rafflande, vilka affärer och vilken risk han utsatte sig och andra för. Från ingenting till miljardär till ingenting till miljardär igen. Det är en mycket intressant berättelse den om Erik Penser och hans väg på börsen. I boken får man höra att han sagt att de enda familjeförmögenheter som består är de som äger mark, de andra försvinner på några generationer. Synsättet lär vara en delförklaring till att han löpande köpt på sig mer och mer mark i Storbritannien där han är en av de större jordbruksfastighetsägarna. Gården där är värd miljardbelopp enligt boken.

Den här boken är bara drygt en timma och jag lyssnade på den under en cykeltur till och från ett möte. Härnäst väntar boken Spekulanten. En kul grej är att det är samma uppläsare i Spekulanten som i denna bok. Torsten Wahlund; jag tycker han är jättebra och behaglig att lyssna till.

Boken lyssnade jag på via Storytel som sponsrar det här inlägget.
Via den här länken får du Storytel fritt i 30 dagar och kan komma igång och lyssna direkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag köpte fler Cibus

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Igår köpte jag lite fler aktier i Cibus på en kurs strax över 125 kronor. Det är inte ...