OT: Ultralöparen Anna Simonsson-Søndenå

 

Idag läste jag om en häftig ung tjej som slagit världsrekord i ultralöpning. Jag markerar det här inlägget med OT; Off Topic då jag främst skriver om börsen här. Hur som helst, Google har koll på mina intressen och när jag startade min telefon i morse så serverade mig den en artikel om Anna. Jag har själv sprungit ultra och det vet ju Google.

Jag klickade mig vidare till SVT där artikeln om 19-åriga Anna fanns. För cirka 1 år sedan slog hon världsrekord i sin åldersgrupp genom att springa 73 kilometer och fyra meter på 6 timmar. Läs artikeln i följande länk hos SVT: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/efter-varldsrekordet-ultraloparen-anna-lever-vanlife-i-europa

En googling bort fann jag att Anna har en Youtube-kanal och checkade in en cool video när hon springer till Eiffeltornet. Det är videon överst i det här inlägget. Det här tycker jag är coolt och önskar Anna fortsatt framgång i sin löpning och fantastiska upplevelser i sitt Van-life.


4 kommentarer:

  1. hej! vad roligt att läsa:) råkade se detta nu i förbifarten och kände bara att jag ville säga tack för fina ord! / Anna Simonsson-Søndenå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena,
      Tack för din kommentar. Kul att du droppade förbi.

      Ha det gott

      Mvh petrusko

      Radera
  2. Tjena P, kul inlägg och riktigt givande att se videon. Imponerande tjej det där! Är också gammal ultralöpare, ja det kanske är en överdrift men har iaf sprungit några race runt 50K. Det är ju lite ultra över börsen, orka vara uthållig och hålla koll på tempot istf för att toksprinta upp- eller nedför backarna :)
    //humlan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Humlan,
      Tack för din kommentar. Ja eller hur! Börsen är ju verkligen "långa loppet" så att säga =)

      Mvh petrusko

      Radera

Jag har ökat lite i Cibus

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Jag minskade en del i Cibus inför Rapporten som jag anade skulle få aktien att backa e...