Castellum och Arnhult

 


"Marknaden sågar Castellums vd-kaos"

"Arnhult ville ha en marionett-VD - det fick han inte"

Ovan är ett par rubriker från Dagens Industri. De summerar det hela ganska hyggligt. Jag föredrar proffsiga aktörer och Arnhults agerande kan ej beskrivas så. Att tillsätta en VD och omgående kicka henne för man ej når samsyn i hur bolaget skall drivas, ja det faller tillbaka på Arnhult. Hur man än vrider och vänder på det har han gjort detta genomuselt.

Antingen har han gjort det medvetet och kastat Biljana till vargarna eller så har han varit genuint usel när han tillsatte henne och inte stämde av samsyn innan.

Arnhult kör sitt eget race. Historiskt har hans bolag värderats lägre än sektorkollegor och anledningen är Arnhult själv. Det är en Arnhultrabatt och kanske var nedgången om cirka 4 procent häromdagen starten på en nedvärdering av Castellum. Mer korsägande och vilda westernfasoner lär inte stärka värderingen i vart fall.

Jag äger Castellum och är inte nöjd med senaste tidens händelser.

3 kommentarer:

  1. Tänker du agera på nått sätt, Castellun är väl ett av dina kärninnehav?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hello,
      Jag har under en längre tid funderat kring min 7-procentregel och att ev låta den omfatta alla bolag. För att hålla risken under kontroll låter jag inga bolag väga mer än 7 procent i poortföljen men jag har gjort undantag för mina två kärninnehav Castellum och Axfood.
      Jag lutar åt att hålla mig till 7-procentregeln för alla bolag och senaste tidens missnöje med Castellum får mig inte längre ifrån ett beslut. Runt 10 procent av portföljen väger Castellum nu.

      Mvh petrusko

      Radera
  2. Hm, man häpnar när nan läser att senaste VDn lämnar efter ca 3v... Konstigt agerande och väldigt trist när turbulens uppstår i ett hittills stabilt bolag.

    SvaraRadera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...