Johnson & Johnson höjer utdelningen


Idag har Johnson & Johnson haft sin årliga bolagsstämma och i samband med den meddelar man som väntat att utdelningen höjs. Den nya utdelningen är på $0,9 per kvartal och nästa utdelning har X-datum 25/5 och betalas ut i juni.

Höjningen utgör den 56:e årliga höjningen i följd. Höjningen innebär en utdelningstillväxt om 7,1 procent och på aktiekursen $129 är direktavkastningen 2,8 procent.

Länk till Johnson & Johnsson hos Avanza (affiliatelänk).

Info om affiliatelänkar.

6 kommentarer:

  1. Vi har olika investeringsfilosofier,klart är dock, som jag ser det, att J&J är en viktig del i en stabil utdelningportfölj.
    Classe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Classe,
      Tack för din kommentar. Ja det håller jag med om att JNJ är en mycket bra komponent i en utdelningsportfölj. Något för alla utdelningsinvesterare att checka in.

      Mvh petrusko

      Radera
  2. Tja Petrusko! Har du tittat på Abbvie? Verkar vara ett välskött bolag med goda tillväxtmöjligheter. Företaget framhåller att andra läkemedel kommer ersätta tappet på grund av utgånget Humira-patent, ett läkemedel som står för en stor del av intäkterna nu. Abbvie delar ut relativt stor del av vinsten och frågan är hur mycket utdelningstillväxt företaget mäktar med? Vad tror du om Abbvie som långsiktigt innehav? MVH Christian

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Christian,
      Jag gillar Abbvie. Det är ett bra bolag och de är bra positionerade med nya preparat. Skrev om dem för något år sedan.

      http://petrusko.blogspot.se/2017/01/abbvie-valpositionerat-lakemedelsbolag.html

      Mvh petrusko

      Radera
    2. Jag har Abbvie i min portfölj. Jag köpte dom för att jag gillar verksamheten och tror de har framtiden för sig. Jag har viss insyn i ämnet också eftersom jag under studietiden lästa en del biomedicin och idag är yrkesverksam inom ett område som gränsar till biomedicin. Och så anser en del att Abbvie kan räknas som utdelningsaristokrat - även om detta är omtvistat.

      Radera
    3. Jag har Abbvie i min portfölj. Jag köpte dom för att jag gillar verksamheten och tror de har framtiden för sig. Jag har viss insyn i ämnet också eftersom jag under studietiden lästa en del biomedicin och idag är yrkesverksam inom ett område som gränsar till biomedicin. Och så anser en del att Abbvie kan räknas som utdelningsaristokrat - även om detta är omtvistat.

      Radera

OMX Stockholm Banks

  De svenska storbankerna har gått bra det senaste året i spåren av ett normaliserat ränteläge. Hittills i år har de presterat en god totala...