Börspodden intervju med Harald Lundén som är buddy med Peter Lynch


Innan denna intervju hade jag inte koll på vem Harald är och jösses vilken känsla det var att lyssna på den här fantastiska intervjun. Jag är ett stort fan av Peter Lynch och har läst hans böcker där han bla nämner resan till Sverige och hur han reste runt här och besökte bolag. I den här intervjun berättar Harald att det var han som tog hand om Lynch och reste med honom här i Sverige.

Om du inte har ett stort börsintresse, intresse för historiska börshändelser osv kommer du nog inte tycka att det här avsnittet är lika fantastiskt som jag känner för det. Det är en i övrigt väldigt bra och intressant intervju med en duktig förvaltare/finansman. Harald bjuder på rimliga och intressanta tankar, en uppenbart vass gubbe. Det här är avsnittet tycker du sannolikt är bra men är du nördig som mig tycker du det är fantastiskt.

Jag förstår Börspodden-John som i avsnittet säger att han är star struck bara av att höra om Haralds stories med Peter Lynch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag har tagit hem en fin vinst i Corem pref

  I höstas tog jag in en stek Corem Property Group preferens när mycket pekade på ett förändrat ränteläge och därmed andra förutsättningar f...