Ge en ungdom en bra start. Ovärderlig julklapp för endast 149 kr


Nu kör Unga Aktiesparare en julkampanj där du kan ge bort ett medlemskap för endast 149 kronor. I medlemskapet ingår prenumeration på två aktie/ekonomitidningar och man får möjlighet att gå på diverse träffar och utbildningar.

Om man som ung lär sig och får ett intresse för spar och aktier får man så otroligt mycket mer kunskap på köpet. Man lär sig om ekonomi och företagande. Man kan bli mer benägen att tänka kring karriär och man kan bilda ett ekonomiskt sinne och tänka på investeringar och spar i ung ålder. Alla dessa positiva följder ger bättre förutsättningar för framtiden.

Ge en ungdom en bra start, bra förutsättningar för kunskap, karriär, framgång mm.

Länk till dealen hos Unga Aktiesparare:
https://www.ungaaktiesparare.se/jul

Tipsa en vän om den här suveräna julklappen.
Leif Östling tyckte han fick dåligt värde för pengarna när han frågade sig vad f*n får jag? Well, här är raka motsatsen. För 149 kronor får man enormt mycket värde. Tidningar, utbildning, aktieträffar mm. Ekonomiskt sinne och aktieintresse i tidig ålder det är ovärderligt.

7 kommentarer:

  1. Är det en engångskostnad eller måste man betala årsvis, månadsvis?

    SvaraRadera
  2. tror mer han hade haft journalister på sig i 24 / 7 och de tog enbart den minut han inte orkade med dem längre. han hade en förklaring efteråt och att skatteverket redan visste om allt han hade utomlands.

    SvaraRadera
  3. Hur är åldersfördelningen på dessa events? Är själv 24 år och har inga aktievänner alls, skulle vara kul träffa på liksinnade människor, men är hela högen tonåringar eller är det en schyst fördelning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har fått för mig att medelåldern är rätt låg till deras egna träffar och utbildningar då dessa fokuserar på att grunden av investeringskunskapen (som också är den viktigaste). Går du däremot på årsstämman till exempelvis H&M kan du nog inte räkna med att majoriteten är 24 år ;D

      Radera
  4. Nu gjorde jag slag i saken och gav bort ett medlemskap i unga aktiesparare enligt Ditt tips här. F.ö. så gillar jag att Du kommer med olika tips på bloggen. För ca 1,5 år sedan (tror jag det var) så skaffade jag ett Preem/Mastercard kort efter tips från Dig också. Tackar !

    // Krusse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Krusse,
      Det är en ungdom som kan skatta sig lycklig =)
      Kul att mina sådana där tips går hem. Japp det där kreditkortet är jag nöjd med också. En annan sak jag är nöjd med är att årligen teckna elavtal via prisjämförelsesajt, det blir väldigt mycket billigare.

      Mvh petrusko

      Radera
    2. Han är barn till en av mina goda vänner. Han kom till mig för ca 2 år sedan och ville satsa alla sina besparingar på FPC (kursen var då ca 600-700 kr) vilket jag sågade direkt och fick en blick som antydde att jag var i bästa fall halvidiot, ty han hade en kompis som hade tjänat massor med stålar på FPC. Jag sjönk nog till helidiot i hans ögon när han fick reda på att jag inte heller hade FPC i min aktieportfölj. Han hade läst på nätet att kursen skulle upp en bra bit över 1000 kr inom kort, vilket alla var överens om i olika forum, så då var det väl bara att köpa och dubbla sitt kapital, eller hur? Efter en hel del övertalning så blev det en investering fördelat 7 bolag, 2 investmentbolag, Castellum, Axfood, 1 storbank + 3 stora industribolag. Han har stuvat om lite portföljen sedan dess, men han ligger på +, men FPC handlas för ca 17 kr. Nu är han nog glad att han lyssnade på den korkade farbrorn.

      Trevlig Helg

      //Krusse

      Radera

Nya aktiva ETFer ifrån iShares - Med inspiration ifrån JEPI

  Igår listade Blackrock/iShares två stycken nya börshandlade fonder på XETRA i Tyskland. Det ser ut som att de skapats med inspiration ifrå...