Julgran 2.0

Årets andra julgran är kirrad. För några veckor sedan beskådade jag när ett dussintal JAS39 gripen flög i julgransformation. Igår begav sig hela familjen petrusko ut för att shoppa julgran. Två ställen ratades för de hade inga granar fina nog. På det tredje stället hittade vi en gran så grann så.

I övrigt var det främst lek o bus med barnen igår. Kvällen bjöd på en surprise i form av att låser till ena ytterdörren gick sönder och inte gick låsa upp. Bordlade det och använde den andra dörren resten av kvällen. Tur man inte har bara en.
Idag har jag börjat dagen med att leka låssmed. Efter att jag ringt svärfar som förklarat de olika beståndsdelarna lyckades jag få det att fungera igen.

Läste att fingerprint har sin sensor i Samsungs 9 serie laptop. Coolt att de fått in en fot hos Samsung. En obetydlig order i sig då den där datorn säljer eeeextremt få exemplar förhållandevis. Ändock en viktig order då man fått in en fot som sagt. Låt oss hoppas att det leder till att fingerprints sensorer hamnar i Samsungs telefoner också.

Apropå Fingerprint vore det coolt att ha deras sensor i dörren men det verkar dyrt så jag nöjer mig med att ha lagat det jag har.

Over and out

3 kommentarer:

  1. Petrusko,

    Älskar din blogg har blivit en daglig rutin att gå in här på morgonen. Vilka bloggar följer du?

    Hur ser du på H&M i dagsläget, vet att det är ett kärninnehav du sitter på. Köpläge? Avvakta? Anledning till denna kräftgång?

    /Niklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Niklas,
      Tack för din kommentar och kul att du gillar bloggen. Jag läser bla: miljonär innan 30, Marcus Hernhag och Stefan Thelenius bloggar.

      H&M tror jag på långsiktigt. De pressas av kostnader i samband med onlinesatsning men det väntas lätta om något år och snabbt ta vinsten några snäpp högre. De har fortfarande jättestor potential.

      Mvh petrusko

      Radera
  2. Väldigt spännande med FPC sensor i Samsung laptop. I och med att de jobbar med Synaptic på mobilsidan så hoppas jag att de kan se de konkurrensfördelar FPC sensorerna har över synaptics när de implementerar dessa i laptopsen.

    http://fuckyoufonden.blogspot.se/2016/12/kopvarda-aktier-vecka-51.html

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...